Jak na pohovory s interními kandidáty

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

V mnoha firmách probíhají pracovní pohovory s interními kandidáty spíše ze zdvořilosti než ze skutečného zájmu. Zaměstnavatelé tím chtějí dát formálně najevo, že šanci na postup má každý. I když však mají ty nejlepší úmysly, výběrový proces mnohdy stávající zaměstnance připraví o motivaci do další práce. V horším případě si o jejich hořkých zkušenostech ještě přečtete druhý den na internetu.

Článek na serveru BusinessWeek.com proto přišel s popisem základních kroků, jak správně vést pohovory s interními kandidáty a zachovat si jejich důvěru a respekt i případě, že nebudou pro kariérní postup vybráni.

1. Vždy se připravte

Interní uchazeči se na pohovor většinou pečlivě připraví a vy byste měli udělat totéž. Projděte si jejich portfolio a přistupujte k nim se stejnou vážností jako k externím uchazečům.

2. O výsledcích výběru informujte všechny uchazeče

Nechat uchazeče bez informace, zda u pohovoru nakonec uspěl, je zvláště u stávajících zaměstnanců velká chyba. Ať už zvolíte jakýkoli komunikační kanál, vždy bude lepší, když uchazeče informujete o neúspěchu, než když je nebudete chtít ranit a už se neozvete.

3. Poraďte uchazečům, jak se chovat

Předem interním uchazečům shrňte, v čem jsou dobří, a proč se o ně tudíž zajímáte. Poskytněte jim tipy, jak se u pohovoru prezentovat a jak se mohou dále rozvíjet.

4. Dejte uchazečům šanci k dalšímu rozvoji

Je-li zájem vašich interních uchazečů o postup upřímný a vy je nyní nemůžete povýšit, pomozte jim například přidělením mentorů nebo samostatných úkolů. Zvažte také konzultaci jejich možností s dalšími představiteli vedení firmy.

5. Pochopte rizika

Uchazeči, kteří neuspějí, se vrátí ke své současné práci často s pocitem křivdy. Někdo začne mít pocit, že vám musí okamžitě dokázat váš omyl. Někdo se bude utápět v sebelítosti a někdo začne hledat práci u konkurence. Tyto reakce nemůžete kontrolovat. Můžete se jim však snažit předejít taktním a sympatizujícím přístupem.

Hodnoťte uchazeče na základě jejich schopností a ukažte dobrou vůli. Pamatujte si, že jsou to vaši kolegové, s nimiž budete nadále pracovat.

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace