Jaká je budoucnost náborových agentur?

Změnily se během posledních pěti let díky nástupu internetu náborové agentury? Je jich více nebo méně? Jak se změnily? Podle amerického personálního odborníka Kevina Wheelera je na trhu jen málo agentur, které se nezměnily. Většina z nich prochází zásadním vývojem.

Zde jsou trendy, které vypozoroval:

- Agentury se více specializují. Vyhledávají uchazeče s užším rozsahem dovedností. To vyžaduje práci, kterou si mohou dovolit provádět interně pouze největší korporace.

- Disponují hlubšími znalostmi talentů v určité profesní oblasti. Je možné, že budou mít o uchazečích podrobné informace včetně jejich zaměstnanecké historie a kariérních plánů.

- Budují s klienty hlubší vztahy a fungují pro řadu z nich jako talentoví manažeři. Wheeler má dokonce vizi, že se agentury budou angažovat v koučování a poradenství svých uchazečů, napomáhat jim vyjednávat například platové podmínky atd.

- Uchazečům bude garantováno umístění. Z toho důvodu si ale budou agentury dávat větší pozor, jaké uchazeče akceptují.

- Poplatky agentur vzrostou v případě, že bude zřejmý zvýšený přínos jejich práce. Například pokud budou poskytovat pečlivě selektované uchazeče, připravené zastat okamžitě zadané pozice.

- Agentury budou prezentovat rozmanité požadavky klientů co do smluvního pracovního poměru, práce na částečný nebo plný pracovní úvazek. Řada zaměstnavatelů bude mít zájem o mix všech těchto typů pracovních poměrů. Ty nejlepší agentury zvládnou vše ve své specializované oblasti. A budou schopny koučovat manažery i uchazeče, jak efektivně spolupracovat.

Budou také nabízet flexibilnější ceny a hodnoty, například provádět konzultantské služby a přebírat celý procesu za klienty.

-av-
Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net