Nábor je jako nákup auta: Zkušební jízda se vyplatí

Potenciální zaměstnanec vás během jednoho roku bude obvykle stát jako nové auto, když sečtete jeho mzdu a benefity. Nákup auta je velký výdaj – proto nové auto vždy bereme na zkušební jízdu. A podobně můžete zlepšit i úspěchy vašeho náboru, tvrdí web smartblogs.com.

Identifikujte kritické schopnosti nutné pro danou pozici

Musíte se rozhodnout nebo zjistiti, jaké jsou klíčové ukazatele výkonnosti pro obsazovanou roli. Co bude na této pozici odlišovat úspěšné lidi od neúspěšných? Udělejte si seznam, zkontrolujte jej se svým týmem a všichni se shodněte na tom, jakou osobu hledáte.

Aby nový kolega dobře zapadl

Problémy s někým, kdo nezapadne, jsou spíše problémem stylu než technických znalostí. Je to o tom, jak se dotyční kolegové i nový kolega chovají a o jejich postojích. Existují nástroje, které sestavují profily a umožní důkladně odkrýt, co je pro danou pozici důležité. Také vám mohou pomoci porovnat profily jednotlivých kandidátů se stylem, který v práci upřednostňujete.

Zkušební jízda: Vytvořte situace simulující reálnou práci

Sledujte, jak kandidáti přistupují ke svým úkolům. Musíte poznat, jak řeší problémy, ještě předtím, než je najmete. Pokud jde o záležitosti, které jsou neveřejné, měli byste připravit assessment centrum nebo testovací sestavu úkolů. Může to být na hodinu, ale také na celý půlden. Stejně se vám to vyplatí.

S kandidáty projděte úvod, kde jim vysvětlíte, o co jde. Manažeři často přehlížejí jasné náznaky, že to nebude fungovat, protože se sami před sebou snaží ospravedlnit své rozhodnutí pro daného kandidáta. Potřebují si myslet, že vybrali správně. To je kognitivní disonance jako vyšitá.

Sestavte „návod k použití“ každého kandidáta

Co potřebují, aby práci vykonali co nejefektivněji? Co potřebují, aby odvedli nejlepší výkony? Budou dobře doplňovat zbytek týmu? Před finálním rozhodnutím musíte zhodnotit všechny tyto faktory.

-jk-

Zdroj: SmartBlogs.com - síť odborných blogů
Zobrazit přehled článků ze zdroje SmartBlogs.com