Nábor už nikdy nebude jako dřív. Díky sociálním sítím

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Sociální sítě výrazně změnily komunikaci nejen z pohledu jednotlivců, ale i firem. Vstoupily do celé řady firemních procesů včetně vyhledávání a náboru nových zaměstnanců. Náborářům nabízejí mnohem jednodušší hledání talentů, pokud se s nimi naučí dobře pracovat. Server theundercoverrecruiter.com sestavil přehled způsobů, jak sociální sítě jednou pro vždy změnily nábor a radí, jak v éře sociálních technologií zaujmout pozornost těch správných kandidátů na vaše volné pozice.

Stručně a jasně

Sociální sítě, na něž navíc uživatelé stále častěji přistupují z mobilních zařízení, razí jasný trend krátkých zpráv v jednoduchém přehledu pod sebou. To platí i pro pracovní nabídky. Dlouhé texty nikoho na první pohled nezaujmou. Zkuste psát své nabídky ve stylu Twitteru – maximálně 140 znaků plus odkaz na více informací.

Optimalizace pro mobily

Ať už jsou informace o vašich pracovních nabídkách umístěny kdekoli, musejí být čitelné na mobilních telefonech a tabletech. Bez optimalizace pro mobilní zařízení se již neobejdete.

Okamžitá komunikace

Díky sociálním technologiím můžete začít komunikovat s uchazeči již od momentu, kdy vám odešlou zprávu se zájmem o vámi nabízené místo. Uživatelé sociálních sítí předpokládají, že je budete kontaktovat obratem. Pokud se neozvete, velmi rychle ztrácejí zájem.

Snadnější přístup k informacím

Na sociálních sítích najdete potenciální zaměstnance z celého světa. K tomu máte k dispozici doporučení od dalších lidí a celou řadu pracovních i soukromých informací navázaných na konkrétní osoby a jejich kontakty. Stačí kliknout myší a v řádu minut najdete mnohem více informací než kdy dříve.

Více než životopis

Na profesních sociálních sítích zjistíte o potenciálních zaměstnancích více než z tradičního jednostránkového životopisu. Často je zde mnohem ucelenější prezentace daného člověka včetně konkrétních ukázek práce. Snadněji pak posoudíte nejen jeho znalosti a zkušenosti, ale také to, zda zapadne do vaší firemní kultury.

Více dat

Sociální nástroje určené pro nábor shromažďují velké množství dat, navíc v reálném čase. Tato data vám umožní porovnávat vaše postupy se standardem ve vašem odvětví a nacházet, kde je prostor pro zlepšení vaší náborové strategie. Ať už používáte jakoukoli technologii, snažte se maximálně využít všech jejích analytických nástrojů.

Značka zaměstnavatele

Stejně jako to děláte vy si i dnešní uchazeči o zaměstnání běžně vyhledávají na internetu informace o vás. S tím roste potřeba rozvoje zaměstnavatelské značky v online prostředí včetně sociálních sítí. Jak se taková značka vytváří a jak ji posílit čtěte zde. Tipy pro prezentaci firmy na sociální síti LinkedIn pak najdete zde.

-kk-

Zdroj: The Undercover Recruiter - populární britský blog věnovaný náboru a rozvoji kariéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Undercover Recruiter

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace