Nedostatek žen ve STEM oblastech? Nemusí to být problém

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Když víte, jak nabírat lidi od svých konkurentů, problém s nedostatkem žen v oblastech vědy, techniky, inženýrství a matematiky (STEM) pro vás přestane existovat. „Nábor u konkurentů“, jak tento přístup nazývá uznávaný poradce v oblasti HR a profesor managementu na San Francisco State University John Sullivan, je mocný nástroj pro řešení náboru talentovaných pracovnic. Ve svém novém článku, publikovaném na webu ere.net, uvádí několik tipů.

Jak najít kandidátky k oslovení

Najít talentované lidi by neměl být takový problém, protože je každý zná – je totiž těžké utajit jména vašich nejlepších konstruktérů a tvůrců inovací. Zde jsou přesto některé způsoby, jak vhodné uchazeče najít.

Doporučení – můžete se spolehnout, že lidé výjimečný talent rozpoznají. Zeptejte se svých zaměstnanců, která žena je největší technický talent, který znají. Můžete jejich odpovědi motivovat i peněžní odměnou.

"Bumerangoví" pracovníci – zeptejte se svých manažerů, které z vašich bývalých zaměstnankyní patřily k těm nejlepším. Poté je během několika minut můžete vyhledat na LinkedInu.

Odmítnutí uchazeči – prohlédněte si seznamy žen, které jste málem zaměstnali, ale nakonec nabídku nedostaly... třeba by ji dnes dostat měly.

Profesní události – špičkoví experti a expertky se samozřejmě objevují na akcích, které se týkají jejich odvětví. A právě tam je můžete zkusit oslovit.

Noví zaměstnanci – požádejte je, aby označili technické expertky, které pracují u jejich předchozího zaměstnavatele. Můžete se ptát už během pohovoru – chtějte po uchazeči, aby vám nastínil, s kým se zná.

Patenty – mnoho předních technických odbornic si podává patenty. Využijte toho a prohledejte seznamy.

Vysoké školy – zaměřte se na absolventské organizace a oslovte i asistenty špičkových profesorů. Zkuste i méně známé univerzity a technické školy.

Nechte technické expertky, aby vás samy oslovily

Pořádání soutěží a udělování různých ocenění vám může zajistit pozornost odborníků. Také můžete oslovit ty, kdo využívají vaše produkty. Jedna ze zajímavých cest je také nabídka práce z domova, protože s takovou nabídkou jsou pro vás najednou vhodné kandidátky z celého světa. A pokud jste silná a známá značka, zafunguje to velmi dobře.

-jk-

Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace