Největší výzvy employer brandingu

Každá firma má svou značku zaměstnavatele, ať už se o ni aktivně stará či nikoli. Tzv. employer brand je vlastně pověst na trhu práce, která firmě více či méně pomáhá přilákat a udržet ty správné zaměstnance. 

V době hospodářského růstu a stoupající poptávky po pracovních silách, kterou právě zažíváme, je budování značky zaměstnavatele označováno jako jeden z nejdůležitějších úkolů personalistiky. Co přesně by ale firmy měly dělat pro úspěšný rozvoj své zaměstnavatelské značky?

Zaměstnavatelská značka není nic statického, neustále se vyvíjí a mění spolu s tím, jak se vyvíjí ekonomické podmínky, firemní hodnoty a přicházejí noví lidé. Tento proces neustálého vývoje nutně vede k mnoha chybám.

Server theundercoverrecruiter.com proto oslovil odborníky, kteří mají na starosti rozvoj značky svých zaměstnavatelů s otázkou, jaké největší chyby je třeba se vyvarovat v employer brandingu. Z průzkumu vyplynula následující doporučení.

  • Ujasněte si, co vlastně chcete. Potřebujete jasnou definici employer brandingu a očekávaných výstupů ve vaší firmě.
  • Začněte zmapováním současné pověsti firmy. Teprve poté můžete začít posilovat značku zaměstnavatele prostřednictvím tzv. hodnotové nabídky zaměstnavatele (Employer Value Proposition) – jasného vyjádření důvodu, proč by lidé měli chtít pracovat pro vás.
  • Všichni ve firmě žijte hodnotovou nabídkou zaměstnavatele. Pokud nebudete mít podporu vedení firmy pro hodnoty, které chcete propagovat, je jakýkoli marketing zbytečný.
  • Musíte skutečně zapojit zaměstnance. Jako příkaz shora employer branding fungovat nebude.
  • Nemluvte k lidem, ale s lidmi. Udržujte přirozený konverzační tón veškeré komunikace o vás jako zaměstnavateli.
  • Nepleťte si employer branding s náborovým marketingem. Rozvoj zaměstnavatelské značky má mnohem širší záběr.
  • Nevnímejte branding jako komunikaci v podobě vychloubání a prodeje. Vaším úkolem je vytvářet jedinečné zkušenosti, o kterých lidé budou mluvit sami.
  • Nevytvářejte si stejnou značku jako všichni ostatní, kteří ukazují, že mají skvělé lidi a všem se jim společně skvěle vede. Musíte ukázat, že jste jiní a proč jste na to hrdí.
  • Nepřehánějte to s intenzitou komunikace. I v employer brandingu platí, že kvalita vítězí nad kvantitou. Držte se příležitostí s nejsilnějším dosahem.

-kk-

Zdroj: The Undercover Recruiter - populární britský blog věnovaný náboru a rozvoji kariéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Undercover Recruiter