Pozor na on-line profily

Bude se váš potenciální šéf rozhodovat, zda vás přijme, podle vašeho on-line profilu? Tato pravděpodobnost je stále vyšší. Podle nedávného výzkumu serveru CareerBuilder již sociální weby při náboru používá nebo plánuje používat 27 % britských zaměstnavatelů. O tom, že daného uchazeče nepřijmou, se rozhodují zejména podle následujících informací z on-line profilů:

- špatné komunikační dovednosti,

- uveřejňování provokativních či nevhodných fotografií a informací,

- uveřejňování informací o pití alkoholu nebo užívání drog,

- pomlouvání bývalých zaměstnavatelů nebo kolegů,

- sdílení důvěrných informací o bývalých zaměstnavatelích,

- lhaní o kvalifikaci,

- diskriminační poznámky ve vztahu k rase, pohlaví, náboženství apod.,

- neprofesionální přezdívky,

- spojitost s kriminálním chováním.

K přijetí naopak pomohou on-line profily s následujícími informacemi:

- informace o kvalifikaci pro danou práci,

- dobré komunikační dovednosti,

- schopnost začlenění do firemní kultury,

- profesionální image stránek,

- dobré reference od jiných uživatelů,

- široká škála zájmů,

- ocenění a uznání,

- kreativní profil.

Jak se tedy co nejlépe prezentovat na sociálních webech?

- Ukliďte si profil. Ujistěte se, že odstraníte obrázky, texty či odkazy, které by mohly vyslat špatný signál potenciálním zaměstnavatelům.

- Pravidelně aktualizujte. Uvádějte konkrétní úspěchy v práci i mino ni.

- Sledujte komentáře. Jestliže nedokážete kontrolovat, co o vás ostatní říkají na vašich stránkách, začnete používat nástroje pro blokování nevhodných příspěvků.

- Pečlivě si vybírejte členství ve skupinách. I když se vám členství ve skupině s veselým či hloupým názvem může zdát neškodné, nebude dělat dobrý dojem na náborové manažery. Také si pečlivě vybírejte, koho označíte za „přátele“.

- Buďte neveřejní. Zvažte změnu svého profilu na soukromý, k němuž budou mít přístup pouze vybraní přátelé.

-kk-
Zdroj: Online Recruitment Magazine - britský portál věnovaný náboru zaměstnanců
Zobrazit přehled článků ze zdroje Online Recruitment Magazine