Proč mít výstupní list zaměstnance + vzor

Výstupní list ze zaměstnání nepatří mezi povinné dokumenty, ale pro ochranu zaměstnavatele i zaměstnance jej doporučujeme připravit pro každého zaměstnance, kterému končí pracovní poměr ve vaší společnosti. Ukážeme vám, jak vypadá vzorový výstupní list ze zaměstnání.

Anna Kevorkyan, jenpráce.cz

Výstupní list zaměstnance

Výstupní list zaměstnance slouží jako potvrzení vypořádání vzájemných závazků mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem při skončení pracovního poměru zaměstnance. 

Zaměstnanec je povinen zaměstnavateli vrátit svěřený majetek, jako jsou osobní ochranné pracovní pomůcky, služební telefon, notebook, předat přehled nesplněných pracovních úkolů a seznámit vedoucího pracovníka se stavem prací, a podobně. Současně musí být provedena inventarizace hodnot svěřených k vyúčtování, má-li zaměstnanec sjednanou dohodu o odpovědnosti. 

Zaměstnavatel má vůči zaměstnanci také řadu povinností, jako vydání potvrzení o zaměstnání, vydání dokumentů z osobní složky zaměstnance a připravení pracovního posudku, pokud o něj zaměstnanec požádá.

Pro potvrzení vypořádání závazků na straně zaměstnance i zaměstnavatele slouží výstupní list ze zaměstnání. 

Potvrzený výstupní list zůstává u zaměstnavatele. Zaměstnavatel může jeho kopii předat také zaměstnanci, není to však jeho povinností a činit tak nemusí.   

Výstupní list zaměstnance vzor

Žádný zákon neurčuje, jak má výstupní list vypadat, zaměstnavatelé si jej mohou vytvořit dle svých podmínek a potřeb. Typicky obsahuje seznam závazků na straně zaměstnance a zaměstnavatele a místo pro potvrzení, že daný závazek byl vypořádán. 

Výstupní list je tiskopis, který slouží zaměstnavateli pro případnou potřebu doložení vypořádaných závazků. 

Výstupní list vzorový je pro vás připravený v editovatelné podobě a zdarma ke stažení.