Proč vám nikdo neodpovídá?

Zveřejnili jste inzerát s nabídkou zaměstnání na pracovním portálu či v tisku a nikdo se nehlásí. Když už se konečně někdo přihlásí, není to uchazeč podle vašich představ a potřeb. Začínáte tedy přemýšlet, co je špatně. Možností je celá řada. Chybou může být už to, že spoléháte na inzeráty. Nejkvalitnějším zdrojem potenciálních zaměstnanců jsou totiž pravděpodobně doporučení od stávajících zaměstnanců.

Dnes se však přesto zaměříme na pracovní inzeráty. Důležité například je, na jakém portálu či v jakém periodiku inzerát zveřejníte. Zkuste se zaměřit na odborné portály a časopisy, které skutečně čtou a navštěvují lidé, které hledáte. Pokud jde o obsah inzerátů, nejčastěji se chybuje v následujících případech, na které upozornil náborářský server ERE.net a pracovní portál Profesia.cz.

1. Nejasná náplň práce

Čtenáři vašeho inzerátu by již z názvu nabízené pozice mělo být jasné, co bude náplní jeho práce. To, že názvu rozumíte vy, rozhodně neznamená, že mu rozumějí i lidé mimo vaši firmu. Stačí se podívat na internet a uvidíte, že zkratka CEO nemusí znamenat jen výkonný ředitel (Chief Executive Officer), ale také vrátný/recepční (Chief Entrance Officer). V Čechách je v posledních letech zase zvykem nazývat „projektovým manažerem“ pozice, jejichž náplní není nic jiného než práce sekretářky.

2. Obtížná orientace v textu

Pracovní inzerát není slohové cvičení. Většina čtenářů inzeráty pouze rychle přejede pohledem, aby zjistila základní věci. Pokud váš inzerát vypadá na první pohled jako text v knize, většina lidí jej nedočte. Je proto třeba přidat vytučněné názvy jednotlivých částí a stručné seznamy bodů s vašim i požadavky.

3. Nejasné místo výkonu práce

V řadě inzerátů chybí přesná informace o tom, kam bude úspěšný kandidát chodit do práce či zda bude mít možnost využít nějakých pružných pracovních opatření. Místo výkonu práce „Praha“ je příliš široký pojem. Když navíc uvedete, že nabízíte alespoň částečnou možnost práce v terénu, z domova či na dálku, lépe oslovíte mladší generaci uchazečů, která si žádá flexibilitu.

4. Chybějící výzva k akci

Každý marketingový materiál by měl zahrnovat určitou výzvu k akci a platí to i pro inzerát s nabídkou práce. Váš inzerát by měl jasně říkat, co mají zájemci udělat, aby se mohli na nabízené místo přihlásit. Potřebují jasně vidět tlačítko s nápisem „odpovědět“ či „poslat životopis“ nebo jméno, e-mail a ideálně i telefon personalisty, na kterého se mohou obracet.

5. Nejasná výše platu

Výše mezd zůstává alespoň v České republice velmi citlivým tématem. Řada firem v inzerátech peníze vůbec nezmiňuje, což je ale chyba. Podle nedávného průzkumu portálu Profesia.cz reaguje na nabídky, které uvádějí mzdové podmínky, o 40 % více zájemců než na nabídky bez uvedené mzdy. Bližší informace o počtu reakcí při uvedení mzdy na různých pozicích a v různých oborech najdete zde.

Co dalšího podle vás odrazuje ty nejlepší potenciální zaměstnance od toho, aby reagovali na inzeráty?

-kk-

Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net