Proces onboardingu: Od rozvrhu po zpětnou vazbu

Ilustrační snímek

Všichni z vlastní zkušenosti víme, jak důležité jsou první týdny a měsíce v nové práci. Každý personalista by se proto měl ptát, jakou zkušenost mají noví zaměstnanci v jeho firmě. Pokud ještě nemáte formální program onboardingu, je nejvyšší čas jej zavést. Vaši manažeři potřebují brožury, videa a další materiály, které budou moci předat novým členům svých týmů. Nováčci tak získají přehled o tom, co mají zvládnout v prvních měsících a manažeři o své roli v tomto procesu.

Praktické tipy pro zavádění procesu onboardingu publikoval server talentmgt.com.

Sestavte časový rozvrh

Připravte pro nováčky rozvrh klíčových cílů, které mají splnit po nástupu do firmy. Důležité jsou jasně dané termíny.

Zapojte představitele vedení

Získejte seniorní manažery, kteří se budou účastnit tréninků a dalších setkání s novými zaměstnanci. Dáte tak najevo, že firma bere zapojování nováčků vážně.

Jmenujte mentory

Sestavte formální plán pro spolupráci zkušených zaměstnanců a nováčků na principu mentoringu. Soustřeďte se na to, aby mentoři měli nejen ty správné znalosti a dovednosti, ale také čas a zájem věnovat se nováčkům.

Sbírejte zpětnou vazbu

Neukončujte onboarding bez toho, abyste požádali nováčky o zpětnou vazbu. Ptejte se, co pro ně bylo při zapojování do firmy nejužitečnější a co jim případně chybělo.

-kk-

Zdroj: Talent Management - portál amerického časopisu zaměřeného na řízení talentů
Zobrazit přehled článků ze zdroje Talent Management