Prodejní dovednosti pro náboráře

Vytisknout

Náborář je v podstatě obchodník, který musí umět přesvědčit uchazeče o práci, že daná pozice a firma jsou pro něho to nejlepší. Zároveň musí přesvědčit i manažery, do jejichž týmů hledá nové kolegy, že vybraní uchazeči jsou ti nejlepší. Musí tedy pracovat se dvěma typy publika. Stěžejní prodejní dovednosti náborářů zahrnují:

Schopnosti lovců i farmářů

Obchodník-lovec umí získávat nové klienty, farmář pak buduje vztahy se stávajícími. Totéž musí umět náborář. Na jedné straně je to sourcing kvalitních uchazečů, na druhé straně pak rozvoj vztahů s aktivními i pasivními uchazeči a manažery.

Řešení problémů

Úspěšný obchodník vnímá problémy zákazníků a soustředí na se zajištění jejich spokojenosti. Ptá se a hledá společná řešení. Pro náboráře je takovým zákazníkem uchazeč a manažer.

Komunikační dovednosti

Zdaleka nejde jen o mluvení. Zásadní je umět naslouchat a klást otázky na míru publiku.

Prezentační dovednosti

Náboráři potřebují zvládnout také efektivní prodejní techniku vyvolávání emocí prostřednictvím příběhů. To se týká jak uchazečů, tak manažerů.

Vyjednávání

Silné vyjednávací schopnosti jsou pro náboráře důležité zejména při řešení otázek odměn nebo konkurenčních nabídek.

-kk-

Zdroj: Recruiting Trends - novinky a analýzy ze světa náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Recruiting Trends
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace