Smrtelné hříchy náboru. Který je ten váš?

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Pýcha, lakomství, závist, hněv, smilstvo, obžerství a lenost. To je tzv. sedm smrtelných hříchů, které v 6. století vymezil papež Řehoř I. s cílem pozvednout chování tehdejší společnosti. Dodnes patří k základním etickým principům v rámci katolické církve, ale mají mnohem širší dosah.

Stačí se podívat do internetového vyhledávače a najdete sedm smrtelných hříchů ekonomie, podniků, investování, civilizace či třeba služebních psů. I personalistika má své hříchy. Dnes se však zaměříme na hříchy náboru. Na ty následující upozornil LinkedIn Talent Blog.

Lakomství: Tlak na nízké nástupní platy

Náborář, který chce s uchazeči o práci vyjednat co nejnižší nástupní plat, tak činí ve snaze ušetřit své firmě peníze. Tak to ale nefunguje. Pokud lidem nezaplatíte, kolik si zaslouží, v lepším případě od vás odejdou. V horším případě zůstanou a demotivují všechny ostatní.

Lenost: Rozesílání spamu potenciálním zaměstnancům

Odesílání stejného e-mailu všem, které chcete oslovit, je neefektivní. Ve výsledku vám to ještě přidělá práci a navíc poškodí vaši zaměstnavatelskou značku. Když oslovujete neznámé talenty například prostřednictvím sítě LinkedIn, snažte se být co nejosobnější.

Obžerství: Zájem pouze o aktivní uchazeče

Zveřejnit inzerát a čekat na to, kdo se ozve, znamená ignorovat 70 % trhu potenciálních zaměstnanců. Největší talenty většinou práci nehledají. Zaměřte se více na pasivní uchazeče.

Hněv: Nevhodné chování k odmítnutým uchazečům

Na uchazeče, kteří nejsou přijati, se většinou zapomíná. Uchazeči, kterým se nedostane žádné zpětné vazby, pak pomluví daného zaměstnavatele u svých známých nebo na sociálních sítích. Další rána pro pověst firmy.

Smilstvo: Hledání ideálních uchazečů

Každý by chtěl přijmout dokonalého pracovníka, který má obrovské zkušenosti a dokáže podávat nadlidské výkony. Vždy je však třeba uvažovat realisticky. Vždy musíte vědět, co je pro danou pozici skutečně nezbytné.

Závist: Výmluvy na nízký rozpočet

To, že nikdy nebudete mít tolik peněz na nábor, jako kdybyste pracovali pro Google, rozhodně neznamená, že nemůžete nábor ve vaší firmě zlepšovat. Spoustu věcí můžete udělat zdarma či s minimálními náklady.

Pýcha: Čekání na uchazeče

Myslíte si, že zájemci o práci stojí ve frontě, aby se dostali právě k vám? To je ten nejhorší náborový hřích. I ty nejvyhledávanější zaměstnavatelé světa musejí tvrdě pracovat na tom, aby dokázali přilákat a udržet talenty.

-kk-

Zdroj: LinkedIn Talent Blog - blog profesní sociální sítě LinkedIn zaměřený na nábor a rozvoj talentů
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Talent Blog

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace