UniCredit Bank představuje unikátního chatbota s umělou inteligencí

UniCredit Bank od července postupně nasazuje pro nábor zaměstnanců v Česku a na Slovensku umělou inteligenci – UniCredit chatbota. Jde o chytrého náborového chatbota, který s kandidáty udělá první kolo pohovoru a poskytne cenná data nejen firmě, ale i uchazečům. UniCredit chatbot toho umí víc, než jakýkoliv jiný chatbot na českém a slovenském trhu. S kandidáty si nejen povídá, ale také analyzuje jejich data, testuje je a třídí podle toho, jak se na danou pozici hodí.

Ilustrační snímek

Digitalizace má především ušetřit práci lidí tam, kde to zvládne technologie,“ představuje strategii za unikátním projektem chytrého náborového chatbota ředitelka People and Culture (Lidské zdroje) UniCredit Bank Hana Čitbajová. „Chceme se více věnovat práci, při které nás stroje nikdy nenahradí. Díky chatbotovi získáme více prostoru na to se věnovat konzultantské činnosti, poradenství a přímému kontaktu se zaměstnanci. V tom vidím budoucnost péče a rozvoje lidí.“

UniCredit chatbot umí poznat, jak se člověk hodí do naší banky, umí rozpoznat schopnost uspět na pozici podle klíčových kompetencí, úsilí i způsobu myšlení, pomáhá tak personalistům od provozní slepoty. Tím, že zjišťuje hlavně přístup k práci, dostanou příležitost i kandidáti, kteří by jinak neměli šanci. Existují sice dovednosti, bez kterých na pozici nastoupit nelze, ale v UniCredit umíme kandidáty naučit poměrně mnoho dovedností i v praxi. Nábor je tak díky chatbotu rychlejší, flexibilnější a otevřenější vůči různým talentům uchazečů.

Strategickou práci s daty vnímáme jako budoucnost a chceme v ní být lídři na trhu. Projekt chatbot, který jsme odstartovali, je natolik ojedinělý, že ho plánujeme využít nejen pro nábor, ale například i pro rozvoj stávajících zaměstnanců. Chatbot je také důležitou součástí komplexní digitální strategie UniCredit Bank,“ říká generální ředitel UniCredit Bank Jakub Dusílek.

Digitalizujeme postupně naše klíčové retailové produkty, neustále inovujeme mobilní a internetové bankovnictví a spustili jsme aplikaci i pro privátní klienty. Chatbot prokazuje, že umíme umělou inteligenci a datovou analýzu plně využít pro získání kvalitních kolegyň a kolegů, kteří posílí náš tým, a to nejenom v oblasti digitalizace,“ popisuje chatbota náměstek generálního ředitele Marco Iannaccone.

Inteligentní chatbot se neptá jen na běžné personalistické otázky. Kandidátům vytvoří jejich osobnostní profil, který jim přijde do e-mailu, a to i v případě, že nevyhovují požadavkům na danou pozici. UniCredit tak chce ocenit čas a zájem kandidátů a zároveň je motivovat k dalšímu růstu. V profilu jsou totiž i tipy na to, jak se nadále zlepšovat, například při sdílení informací s týmem nebo vlastní motivací. Důležité je ale dodat, že rozhodně neexistuje univerzálně dobrý či špatný profil. Vždy záleží na potřebách dané pozice či týmu.

Datová budoucnost

Náboroví chatboti, kteří sbírají základní kandidátské informace, na trhu již existují, ale žádný z nich neumí se získanými daty pracovat tak jako UniCredit chatbot. Běžní chatboti umí s kandidáty pouze vést rozhovor dle předem připraveného scénáře, který se ptá především na profesní zkušenosti.

UniCredit Bot jde výrazně dál, měří, jak se kandidát hodí na pozici, jeho přístup k práci, ale i logické myšlení. Data poté detailně analyzuje – náborový tým UniCredit Bank tak z osobnostního profilu, který je součástí výstupu z chatbota, zjistí nejen to, co kandidát umí, ale hlavně, jak zapadne do týmu, jak bude na pozici spokojený a jaký bude podávat výkon. Chatbot umí změřit, jestli se kandidát profilově více hodí na analytika nebo obchodníka, jak je motivovaný pro vlastní růst i to, zda má manažerský potenciál. Jeho predikce se navíc budou jen zlepšovat: čím více nabere kandidátů, tím bude chytřejší.