Vychovej si svého manažera

Snad každý náborář zažil frustraci ze špatné spolupráce s manažerem, do jehož týmu měl najít nové členy. Tato frustrace má mnoho podob od nepřipravených a nereagujících manažerů až po manažery, kteří kladou uchazečům právně sporné otázky nebo otázky tak obecné, že odpovědi na ně o uchazečích vlastně nic neprozradí. Jak tedy spolupráci s manažery zlepšit? Na tuto otázku se nedávno zaměřil server ERE.net, který publikoval článek s doporučeními Carmen Hudsonové ze společnosti Recruiting Toolbox.

Hudsonová, která připravovala náborové aktivity pro společnosti jako Yahoo, Starbucks, Amazon nebo Microsoft, doporučuje především jasně si předem vymezit očekávání. Náborář i manažer by se měli zavázat, že do určitého data udělají určité věci. Pokud bude třeba mírně posunut datum, nevadí, je však třeba o tom vědět. Dále radí:

Najděte manažerům pomocníky

Přidělte manažerovi dalšího pracovníka, který s ním bude připravovat nábor pro konkrétní roli. Když pak manažer nebude mít čas například na pohovor, může jej tento pracovník zastoupit.

Dokumentujte chyby manažerů

Dejte jasně najevo, že nechodit na domluvené schůzky, je nepřijatelné.

Stanovte si pravidelný termín pro pohovory

Pravidelnost může hodně pomoci. Vyberte si například vždy první středu v měsíci. Před každým pohovorem si pak zvykněte pořádat schůzku náborářů s manažery, na níž se společně ujistíte, že si rozumíte a dohodnete se na konkrétním postupu pro konkrétní pohovory.

Zaveďte pravidelná hodnocení pohovorů

Ta mohou probíhat i po telefonu. Důležité je, abyste si po pohovorech vždy popovídali o tom, jak vše probíhalo.

Chtějte od manažerů odpověď na zásadní otázku

Učte je uvažovat ve smyslu otázky: „Jak byste chtěli, aby bylo zacházeno s vaším nejlepším přítelem na pracovním pohovoru?“

-kk-

Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net