Vylepšete komunikaci s pasivními kandidáty

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Jsem spokojený tam, kde momentálně pracuji. Nechci odcházet. Pracuji na zásadním projektu, který musím dokončit. Měli jste zavolat dříve, právě jsem přijal jinou pracovní nabídku. S náboráři se nebavím...

To jsou příklady nejčastějších odmítnutí, která slýchají headhunteři při oslovení pasivních kandidátů na volné pracovní pozice. Jelikož však naprostá většina nejlepších kandidátů patří právě do této skupiny, je třeba naučit se s nimi lépe komunikovat. Americký odborník na nábor top talentů a publicista Lou Adler sepsal na síti LinkedIn následující doporučení, jak být přesvědčivější a úspěšnější při získávání pasivních kandidátů.

Neprodávejte pracovní pozice

Pasivní uchazeči nehledají práci. Nepřistupujte k nim proto s cílem prodat jim nabízenou pozici, ale popovídat si o kariérních možnostech.

Předcházejte záporným odpovědím

Zeptáte-li se, zda by dotyčný chtěl slyšet o skvělé možnosti práce ve svém oboru a městě, snadno vám odpoví, že nemá zájem. Zkuste se proto ptát chytřeji, například: „Chtěl byste se dozvědět více o možnosti práce na vyšší pozici, než kterou zastáváte nyní?

Mluvte o budoucnosti

Začínejte rozhovor tím, že plánujete obsazovat vyšší pozice v horizontu určité budoucnosti (nikoli hned) a rádi byste si popovídali o tom, zda by oslovený mohl být jedním ze zvažovaných kandidátů.

Odkazujte se na doporučení

Telefonát od někoho neznámého vždy vyvolá nedůvěru. Proto se vždy snažte zmínit konkrétní jméno osoby, která vám dotyčného doporučila.

Mluvte o nezájmu

Pokud vám oslovený kandidát hned řekne, že nemá zájem, reagujte s tím, že právě o tom s ním chcete mluvit. Ujistěte jej, že úvodní nezájem je pochopitelný, ale nemusí být správný.

Vysvětlete rizika setrvání na stávající pozici

Kandidáti, kteří se obávají odejít ze stávající práce, i když v ní nejsou zcela spokojeni, od vás potřebují slyšet toto: „Čas je to nejdůležitější, co máte. To, co budete dělat v následujících dvou až třech letech, vás ovlivní na dalších pět až deset let.“ Někdy je zkrátka větší riziko zůstat.

Zůstaňte v kontaktu

Prezentujte se jako odborník na obsazování top pozic v daném odvětví. Domluvte se s kandidáty, že i když jim aktuální nabídka nebude vyhovovat, zůstanete v kontaktu a ozvete se, když se objeví nějaká další.

-kk-

Zdroj: LinkedIn Talent Blog - blog profesní sociální sítě LinkedIn zaměřený na nábor a rozvoj talentů
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Talent Blog

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace