Zbytečné chyby v personálním marketingu

Proč se stále přijímá a povyšuje tolik slabých kandidátů? Trefné odpovědi na tuto otázku přinesl článek na serveru CBS News. Zkuste se zamyslet, zda se tyto zbytečné prohřešky v externím i interním personálním marketingu netýkají také vás. Zásadní roli na cestě k nápravě hraje práce s manažery.

Hledáte hvězdy

Máte příliš vysoké nároky a nárazově díky nim skutečně najdete výjimečného kandidáta na přijetí či povýšení. Po většinu času však stále musíte slevovat ze svých požadavků a nábor opakovat, což je zbytečně nákladné.

Neumíte specifikovat jasné požadavky

Náboráři a manažeři, do jejichž týmů mají noví lidé přijít, přicházejí pouze s obecnými požadavky. Neumějí společně popsat, co bude dotyčný dělat, a proto ani nemohou vybrat někoho, kdo to bude umět.

Manažeři neumějí vést pohovory

Ptají se příliš obecně a nedokáží formulovat, co vlastně po uchazečích chtějí. V kombinaci s uchazeči, kteří jsou také zmateni, to nemůže přinést nic dobrého.

Manažeři nesnášejí nábor

Chcete nového pracovníka co nejdříve, manažeři však na druhou stranu nepovažují náborový proces za svou prioritu. Je to pro ně spíše nutné zlo, které se snaží maximálně odkládat.

Máte nekompetentní manažery a náboráře

Špatní manažeři a náboráři mají tendenci přijímat špatné zaměstnance. Kompetentní osoby v rolích manažerů a náborářů jsou základním předpokladem úspěšného náboru.

-kk-

Zdroj: CBS MoneyWatch - server americké mediální skupiny CBS věnovaný managementu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CBS MoneyWatch