10 kroků k strategičtějšímu HR

Chcete, aby se vaše oddělení HR v letošním roce stalo skutečným strategickým partnerem firmy? Tak se přestaňte vymlouvat, zlepšete spolupráci s ostatními odděleními a naučte se pracovat s daty. Tak zní doporučení, která právě zveřejnil britský server HR Magazine. Autorkou následujícího inspirativního desatera, jak zlepšit pověst HR ve firmě, je Nabila Aydinová – viceprezidentka pro HR pro region Severní Ameriky v mezinárodní IT společnosti FDM Group.

1. Postarejte se o to, aby všichni ve firmě věděli, co děláte a jakých výsledků dosahujete.

2. Zlepšete kvalitu a zvyšte frekvenci komunikace se všemi svými interními zákazníky.

3. Přestaňte se vymlouvat na nedostatek času, peněz nebo lidí a začněte navrhovat konkrétní řešení.

4. Přestaňte pouze podporovat ostatní oddělení a začněte přicházet s vlastními novými iniciativami, které dokážete nejen prosadit, ale také dotáhnout do konce.

5. Hledejte způsoby, jak zajistit, aby firemní hodnoty nebyly jen seznam slov napsaných na papíře, ale skutečný základ firemní kultury, jíž se budou všichni řídit.

6. Zajistěte, aby se do rolí manažerů dostávali jen ti správní lidé, které navíc podpoříte pravidelnými tréninky.

7. Spolupracujte s dalšími odděleními a učte se od nich co nejvíce. Začněte u obchodu, marketingu a financí.

8. Zvažte, která pravidla jsou skutečně důležitá a která nesmyslná. Buďte pružnější a nebojte se zbavit těch, která zaměstnancům pouze ubližují.

9. Budujte si pověst oddělení, které poslouchá a nabízí pomoc, nikoli zdržuje a hází zaměstnancům klacky pod nohy.

10. Naučte se pracovat s daty a analytickými nástroji, abyste mohli měřit výsledky svých aktivit.

-kk-

Zdroj: HR Magazine - britský magazín pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Magazine