4 kroky k silné a pozitivní zaměstnavatelské značce

Důležitou odpovědností pracovníků HR je vedle náboru, odměňování nebo vzdělávání zaměstnanců také budování zaměstnavatelské značky. To se však často podceňuje a opomíjí. Výsledkem je pak špatná pověst firem mezi potenciálními uchazeči o práci, která je připravuje o nejlepší talenty. Připravili jsme proto pro vás doporučení, jak si udržet silnou zaměstnavatelskou značku podle serveru Glassdoor.com.

1. Sjednoťte materiály

Veškeré materiály pro případné uchazeče o práci u vás jsou důležitou součástí vaší zaměstnavatelské značky. Patří sem vše od propagačních brožur a předmětů až po vaše webové stránky a videa. Všechny tyto materiály by měly odrážet hodnoty vaší firmy a být konzistentní. Vynaložený čas a další investice se v tomto případě rozhodně vyplatí.

2. Zaměřte se na spokojenost stávajících zaměstnanců

Velmi významný vliv na to, jak se v práci cítíme, mají naši spolupracovníci a nadřízení. Proto i uchazeče o práci ve vaší firmě bude zajímat, jak se u vás cítí vaši zaměstnanci. Co o vás vaši lidé říkají? Usnadňují vám proces náboru nových lidí? To, aby všichni byli na jedné lodi, je vaše práce.

3. Buďte kreativní

Aktivně pomáhejte vytvářet to, jak vaši firmu vidí okolní svět. Nebojte se nových postupů, jako je například nábor prostřednictvím sociálních sítí. Každá firma může být kreativní, je však třeba zachovat konzistentní přístup napříč jednotlivými kanály a držet se jednotné strategie.

4. Zanechávejte pouze pozitivní dojem

Zaměřte se na práci s uchazeči, které jste nakonec nevybrali. Právě zde dělá většina firem chybu, když s odmítnutými uchazeči nekomunikuje nebo jim zašle jen krátkou zprávu, že nebyli vybráni. Je to výborná příležitost, jak se odlišit od konkurence a přispět k tomu, aby o vás lidé mluvili v dobrém.

Více o tomto tématu si můžete přečíst v našich předchozích článcích:

Jak napsat uchazeči, že neuspěl

Neúspěšní uchazeči: Chováte se k nim správně?

-kk-

Zdroj: Glassdoor - úspěšný americký web s nabídkou práce věnovaný také hodnocení zaměstnavatelů pohledem zaměstnanců
Zobrazit přehled článků ze zdroje Glassdoor