4 tipy, jak ve firmě udržet nadšení a smysl pro inovace

Každá firma chce být inovativní, chce být o krok napřed před konkurencí, chce reagovat na moderní trendy a vždy si udržet pozitivní a inovativní přístup, který tlačí celou firmu i její zaměstnance dopředu. Jak si získat takový přístup a udržet si jej? Jak se nezaseknout na jednom místě a nestagnovat? Čtyři top CEO nabízejí své tipy, jak oni této filozofie v rámci své firmy dosáhli, jak jí dokázali zakomponovat do firemní kultury a udržet ji i mezi běžnými zaměstnanci.

Ilustrační snímek

Tyto tipy od top vedoucích firem sesbíral a zveřejnil server Entrepreneur.com

Obklopujte se lepšími lidmi

Jak uvádí podnikatel v online prostředí Tai Lopez, je důležité neustále se obklopovat lidmi, kteří věci dělají lépe, než vy. To platí jak v osobní rovině v osobním rozvoji (vždy byste měli být ti nejhloupější v místnosti, abyste se co nejvíce naučili), tak i v rámci firmy. Nechte se inspirovat lepšími konkurenty, nechte odborníky, aby školili vaše zaměstnance, a vždy se snažte o to, aby zaměstnanci vaší firmy vystupovali ze své komofortní zóny a přijímali nové výzvy.

Mějte politiku odevřených dveří

Tato filozofie v sobě obsahuje myšlenku, že ve zdravé a prosperující firmě, která chce být inovativní, by se neměl nikdo bát mluvit nahlas a i obyčejný pracovník by měl být schopen jednoduše přijít za ředitelem a říci mu svůj názor. Má to svoji logiku. Nejlepší nápady na inovace totiž nepřichází shora, ale od „pěšáků“, tedy lidí, kteří jsou v přední linii a znají praxi ze všech nejvíce. Alespoň to tvrdí Kara Goldin z Hint Inc.

Měřte cíle. A to jak krátkodobé, tak i dlouhodobé

Podle Brandona Dawsona, CEO společnosti Audigy, je nutné, aby společnost i všechny její složky (včetně úrovně jednotlivce) měli krátkodobé i dlouhodobé cíle. Tyto cíle musí být měřitelné a průběžně je potřeba dělat analýzy, jestli se cílů dosahuje, případně proč ano a proč ne. Bez tohoto systému je inovace pouhou náhodou a posun firmy je spíše tápáním ve tmě.

Nastavte dobře filozofii firmy

Vaším cílem by podle Andrei Callanan nemělo být určovat zaměstnancům do puntíku, co mají dělat, ale spíše je vyškolit a opatřit takovou filosofií, že budou schopni pracovat sami za sebe v rámci určitých priorit, které vaše společnost má. Soustřeďte se tedy na nastavení mysli vašich pracovníků spíše než na jejich specifické dovednosti a hard skills. Jedině tak dosáhnete samostatnosti a efektivity práce u vašich řadových zaměstnanců.

-mm-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com