7 kroků ke ztrátě nejlepších kandidátů

Ilustrační snímek

Začít vnímat kandidáty na důležité pozice jako součást vaší organizace až ve chvíli, kdy nastoupí, je pozdě. Pokud chcete získat nejlepší odborníky a talenty, měli byste jednání s každým kandidátem vnímat jako důležitou investici. I když se ne vždy vyplatí, jedno je jisté. Uděláte-li na kandidáty špatný dojem, ty nejlepší nezískáte.

Server TLNT.com upozornil na následující chyby, které se často opakují při jednání náborářů s kandidáty a dokáží ty nejlepší spolehlivě odradit.

1. Špatný první dojem

Pro kandidáty, kteří si mohou vybírat mezi zaměstnavateli, je první dojem skutečně zásadní. Dávejte si proto pozor, jaký první dojem uděláte. A začne na internetu. Právě tam si totiž o vás vyhledá první informace. Pokud stále neberete vážně budování zaměstnavatelské značky, měli byste začít.

2. Náročný proces přihlášení

Uchazeči o práci si stále stěžují na přílišnou náročnost a délku procesu přihlašování do výběrových řízení. Pokud musejí i u vás vyplňovat dlouhé formuláře, bojovat se složitými webovými aplikacemi a neintuitivním ovládáním, vydrží jen ti, kteří si nemohou vybírat.

3. Příliš mnoho komunikace

Během výběrových řízení kontaktujte kandidáty pouze s informaci, kterou jsou nezbytně nutné. Nenechávejte jim opakované zprávy v hlasových schránkách a neposílejte desítky e-mailů s dotazy, jak se rozhodli. Vytvořili byste dojem, že jste příliš velcí detailisté a navíc, že jste zoufalí.

4. Příliš málo komunikace

Ani druhý extrém není ta správná cesta. Pokud se na vás kandidát obrátí s dotazem, odpovídejte co nejrychleji. Přijde-li na pohovor, nenechávejte jej čekat půl hodiny. Když se pro někoho rozhodnete, informujte jej i ostatní co nejdříve. Vždy dbejte na osobní přístup.

5. Povýšené chování náborářů

Nábor není o vás, ale především o uchazečích. Když se jich na něco zeptáte, nechte je mluvit. Dejte jim také prostor, aby se sami ptali. Samozřejmě, že můžete zmínit úspěchy firmy či příslušného týmu, dejte však kandidátům možnost, aby vám řekli, proč právě oni nejlépe zapadnou. Pokládejte těžké otázky, ale jen takové, na které mohou ti nejlepší odpovědět. Neptejte se na zbytečnosti jen proto, abyste uchazeče zesměšnili.

6. Pomlouvání firmy

Náborář by si nikdy neměl před uchazeči stěžovat na svého šéfa nebo problémy, které musí řešit ve své práci. Tím si kandidáty určitě nezíská. Když se kandidát ptá na možná úskalí práce pro vaší firmu, zmiňte je, nespokojenost se svou vlastní kariérou však ventilujte jindy a jinde.

7. Odstrašující pracovní prostředí

Kandidáti by z vaší firmy neměli vidět jen temnou chodbu a kancelář náboráře. Neměli by si připadat jako když jim dáte pásku přes oči a eskortujete je do sterilní místnosti s holými zdmi, jedním stolem a dvěma židlemi. Vezměte je na procházku firmou a seznamte je s případnými budoucími kolegy.

-kk-

Zdroj: TLNT - americký blog pro odborníky z oblasti HR a talent managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje TLNT