A tohle jste slyšeli? Tři cesty k zastavení pomluv na pracovišti

Začíná to zpravidla nevině – objeví se nějaká novinka o kolegovi. Důsledky pomlouvání kolegů na pracovišti však bývají dalekosáhlé a ovlivňují více lidí zároveň. Pomluvený člověk zůstane vždy poškozeným, i když se pomluva ukáže jako nepravdivá. Ti, kteří pomluvu slyšeli, ji již nedokáží plně vymazat z hlavy. Z pomlouvání nemá nakonec užitek nikdo, ani ten, kdo pomluvy šíří, a tak článek popisuje tři snadné kroky, jak se v práci vyvarovat pomlouvačného jednání a uchránit svou kariéru.

- Nepomlouvejte. Nesnažte si namluvit, že mluvíte o lidech za jejich zády pro jejich dobro. Pokud chcete někomu skutečně pomoci, mluvte s ním přímo.

- Pokud se někdo pokouší zavést s vámi pomlouvačnou řeč, můžete odejít nebo změnit téma hovoru. Můžete také říci přímo, že o dané věci mluvit nechcete. Zcela jistě pak ukončíte konverzaci, když razantně řeknete, že nechcete mluvit o druhých, protože nechcete, aby ani oni probírali vaše soukromí. Kdyby ani to nezabralo, uděláte nejlíp, když na výzvu k pomlouvání odpovíte, že jste to neslyšeli a vyzvete k návštěvě daného kolegy.

- Když někdo pomlouvá vás, můžete reagovat přímo či nepřímo. Přímé řešení znamená oslovení pomlouvače s tím, že jste slyšeli, co o vás říká a uvítali byste jednání s očí do očí. Nepřímo se můžete pomlouvače zeptat, za slyšel, co se o vás vykládá. Pak jej požádejte, aby v případě, že něco uslyší, požádal dotyčné o ukončení takových hovorů.

-kk-

Zdroj: Career Know-How - Server věnovaný praktickým tipům pro rozvoj kariéry.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Know-How