Ať mlčí!

Příliš upovídaní kolegové nejen obtěžují, ale také negativně ovlivňují produktivitu ostatních. Jak se k takovému kolegovi chovat?

- Buďte přímí. Nejpřímější cesta, jak se zbavit upovídaného kolegy, je být upřímný. Zeptejte se, zda se jedná o věc, kterou můžete řešit později. Zdůrazněte, že máte svou práci. Dáte tak najevo, že pokud s vámi chce mluvit, bude muset počkat.

- Používejte neverbální komunikaci. Dávejte neverbálně najevo, že je vám hovor s neutichajícím kolegou nepříjemný. Jednoduše pokračujte v práci bez ohledu na něho. Neudržujte oční kontakt, neotáčejte hlavu a také nemluvte.

- Přerušte ho. Pokud kolega nezareaguje na vaše neverbální signály, přerušte jej. Začněte telefonovat, vstaňte a zaneste dokumenty jinému kolegovi pod záminkou pomoci nebo prostě odejděte na toaletu.

- Udělejte si čas mluvit s ním. Bez ohledu na to, že nevědí, kdy přestat, mohu mít upovídaní kolegové i mnoho zajímavých informací nebo myšlenek. V takovém případě s nimi mluvte o přestávce nebo na obědě.

- Konfrontujte ho. Podle osobnosti upovídaného kolegy může stačit, když si společně sednete a vysvětlíte mu, že jeho chování negativně ovlivňuje pracoviště. Jednejte v klidu a s dobrým úmyslem.

- Informuje nadřízené. Pokud vše ostatní selže, je poslední instancí management. K tomu je však třeba dokumentovat chování kolegy, aby bylo možné jasně ukázat jeho vliv na snižování produktivity.

I když upovídaní kolegové mohou být nepříjemní, většina z nich jsou milí lidé. Ať už se tedy rozhodnete pro jakoukoli metodu, mějte na paměti jejich city.

-kk-

Zdroj: Suite 101 - databáze odborných článků nejen pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Suite 101