Blogování na pracovišti - jste připraveni?

Stále stoupá počet lidí, kteří si vedou své internetové deníčky neboli blogy. Publikují v nich své názory na současné dění, politiku, sport a mnoho dalších věcí. Zároveň rychle stoupá i počet těch, kteří internetové deníčky čtou. Blogy se tak stávají důležitými komunikačními nástroji. Blog, který oslavuje zaměstnavatele může sloužit jako dobrá reklama. Co když se vám ale stane opak? Co můžete dělat, když se vaši zaměstnanci nebudou o vaší firmě vyjadřovat ve svých blozích příliš lichotivě?

Když si bude zaměstnanec psát internetový deníček v pracovní době a na firemním počítači, poruší tím firemní pravidla a vy jej můžete postihnout. Když to bude dělat po pracovní době, máte tutéž možnost. Společnost Delta Airlines například propustila jednu zaměstnankyni, která publikovala ve svém blogu lechtivé fotografie ve firemní uniformě.

Existuje celá řada důvodů, proč propustit zaměstnance bloggera a nepostavit důvod ukončení pracovního poměru jen na kritice firmy. Blogger se může například dopustit diskriminačních popisů spolupracovníků, zveřejňovat obchodní tajemství nebo neopodstatněně pomlouvat zaměstnavatele a tím poškozovat jeho jméno a zisky.

Zaměstnanci se mylně domnívají, že to, co zveřejňují ve svých soukromých blozích je chráněno právem na svobodu projevu. Dříve, než se rozhodnete zaměstnance propustit byste však měli zvážit, zda zákaz blogování nepoškodí morálku ostatních zaměstnanců a nevrhne na firmu špatné světlo. Nejlépe uděláte, pokud přijměte vlastní pravidla pro blogování. Zaměstnanci budou mít menší tendenci překračovat firemní pravidla, pokud budou nějaká existovat. Pravidla by měla zaměstnancům radit následující:

- Blog by měl zahrnovat vyjádření, že publikované informace patří pouze autorovi.

- Blog by neměl být využíván ke zveřejňování důvěrných informací týkajících se firmy nebo druhých lidí.

- Blog by neměl negativně reflektovat zaměstnavatele, jeho zákazníky či zaměstnance ani cokoli diskriminačního nebo ztrapňujícího.

- Blog by neměl obsahovat firemní logo, obchodní značky, obchodní jména, slogany nebo grafiku.

-kk-

Zdroj: Workindex.com - rozcestník k řešením v oboru lidských zdrojů, nové informace pro personalisty
Zobrazit přehled článků ze zdroje Workindex.com