Co takhle nabídnout dovolenou bez omezení?

Ilustrační snímek

Firmy uplatňují různé taktiky, jak posilovat firemní kulturu a zvyšovat produktivitu práce. Stále populárnějším benefitem jsou například možnosti pružného výkonu práce. Mnohé firmy jdou ještě dál a nabízejí více dní dovolené nad zákonné minimum. A najdou se dokonce i takové, které svým lidem umožňují vybrat libovolný počet dní dovolené – délku dovolené nijak neomezují.

Příkladem takového zaměstnavatele je společnost Red Frog Events z Chicaga, která se zabývá pořádáním eventů a stala se zde malou firmou roku 2011. Zakladatel společnosti Joe Reynolds popsal na serveru Inc.com svou zkušenost tak, že jeho lidé neomezenou dovolenou nijak nezneužívají. „Sám jsem minulý týden odpracoval více než 100 hodin, ale teď jsem na pláži,“ uvádí ve svém článku.

Základem úspěchu neomezené dovolené v jeho společnosti je firemní kultura založená na odpovědnosti, vzájemném respektu a týmové práci. Zaměstnanci pak podávají lepší pracovní výkony a jsou v práci spokojenější. Reynolds to vysvětluje tím, že:

  • Neomezená dovolená je způsob, jak zaměstnancům ukázat, že s nimi firma chce jednat jako s dospělými.

  • Snižuje náklady, jelikož již není třeba sledovat a účtovat dovolenou.

  • Ukazuje zaměstnancům uznání tím, že jim nabízí, co potřebují kdy to potřebují.

  • Je to dobrý nástroj externího marketingu pro účely náboru. (Red Frog Events přijímá jednoho uchazeče o zaměstnání ze 750).

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com