Desatero angažovanosti zaměstnanců pro vaše manažery

Ilustrační snímek

I když spojení slov „angažovanost zaměstnanců“ zní v češtině poněkud pejorativně, jeho anglický ekvivalent „employee engagement“ je dalším z řady pojmů, které v poslední době nejvíce rezonují mezi personalisty. Označuje stav, kdy je zaměstnanec aktivně zapojen do své práce, má silnou motivaci a nadšení. Je to pravý opak vyhoření a strachu z neúspěchu, který vychází z firemní kultury postavené na obviňování.

Výzkumy mezi zaměstnanci jasně ukazují, že základním faktorem určujícím angažovanost je vztah s přímým nadřízeným. I v obtížných ekonomických dobách stále platí, že zaměstnanci neopouštějí firmy, ale své šéfy. Úkolem HR je proto pracovat s manažery na tom, jak si budovat dobré vztahy s podřízenými, pomáhat jim dosahovat úspěchů, dále je vzdělávat, rozvíjet a umět projevit uznání nejen formou peněz.

Co tedy máte učit své manažery? Podle serveru trainingjournal.com je to následujících deset kroků.

1. Jít příkladem v nadšení a snaze dělat něco smysluplného.

2. Podporovat podřízené a věřit jim, nechat je riskovat a zkoušet nové věci.

3. Stavět na otevřené komunikaci a zpětné vazbě. Nevyhýbat se konfliktům.

4. Naslouchat podřízeným a jednat podle jejich podnětů.

5. Být mentorem a koučem, pomáhat podřízeným růst.

6. Mít vizi, která dá týmu smysl a motivuje ke snaze o něco víc, než jen snižovat náklady a zvyšovat zisky.

7. Přicházet s novými výzvami a možnostmi, jak se naučit něco nového.

8. Umět ocenit snahu podřízených, motivovat uznáním.

9. Podporovat přátelské vztahy mezi kolegy například formou společných akcí.

10. Neodměňovat pouze penězi. Navrhovat nefinanční odměny a umět poděkovat i prostým „děkuji“.

-kk-

Zdroj: Training Journal - web britského magazínu zaměřeného na vzdělávání dospělých
Zobrazit přehled článků ze zdroje Training Journal