Etiketa interní komunikace prostřednictvím IM

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Instant messaging (IM) je dnes ve firmách běžným způsobem komunikace a těší se velké oblibě, jelikož zaměstnanci spolu mohou takto komunikovat v reálném čase a snadno poznají, že někdo nechce být momentálně rušen, aniž by se ho museli předem ptát. Na druhou stranu však IM zaměstnance ruší od jejich pracovní činnosti podobně jako e-mail a může být důvodem ztráty produktivity. Server CBS News proto přinesl doporučení odborníků, jaké zásady při interní komunikaci prostřednictvím IM dodržovat.

Respektujte komunikační preference ostatních

Předem si zjistěte, jaké formě komunikace dávají vaši spolupracovníci přednost. Někdo má raději než IM e-mail nebo telefon.

Zachovejte maximální stručnost

IM není nástroj pro dlouhé debaty. Má sloužit k rychlé výměně informací a úspoře času.

Informujte ostatní, kdy jste dostupní

Používejte status „away“ nebo „unavailable“, když nechcete být rušeni. Nastavte si automatické zprávy, které informují vaše kolegy, že v danou chvíli nejste dostupní a budete je kontaktovat později.

Nepište nic, co byste neřekli nahlas

Cokoli, co napíšete prostřednictvím IM, se může dostat do nepovolaných rukou. Dodržujte proto pravidla profesionální komunikace včetně toho, že vynecháte zbytečné smajlíky a nesrozumitelné zkratky.

Neočekávejte pokaždé okamžitou odpověď

Ani IM nezaručí, že vám dotyčný odpoví ihned. Pokud se vám nedostává odpovědi, trpělivě čekejte. Pozor na pasivně agresivní komentáře typu: „Haló?“ Druhá strana by si je mohla vykládat negativně, i když vy je negativně nemyslíte.

Nehádejte se prostřednictvím IM

Jakékoli dohady prostřednictvím IM končí stejně jako prostřednictvím e-mailu – nedorozuměním. Potřebujete-li si něco vyjasnit, zvedněte raději telefon nebo se sejděte osobně.

-kk-

Zdroj: CBS MoneyWatch - server americké mediální skupiny CBS věnovaný managementu a obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CBS MoneyWatch

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace