Frantu dneska povýšili...

Jak řídit své bývalé kolegy, přátele a spolupracovníky poté, co jste byli povýšeni do manažerské pozice? Charakter vašich vztahů se změní. Nemusí to být nutně špatné, ale je potřeba to vzít na vědomí. Nejprve nastane přechodné období, kdy se každý bude snažit najít a přehodnotit nový vztah. Zpočátku to může být trochu trapné nebo nepříjemné, ale to je normální. Změny managementu mohou dopadnout špatně ze dvou důvodů. Buď se nový manažer snaží zůstat s každým kamarád, nebo se bývalým kolegům odcizí zvětšením svého ega díky nově získané moci. Vyhněte se těmto dvěma extrémům a získejte roli, která nadlouho podpoří vás i váš tým.

Nejvýznamnějším krokem, který můžete udělat, je hovořit o změně otevřeně. Při první příležitosti dejte bývalým kolegům najevo svou dychtivost pracovat s tak talentovanými lidmi, jejichž schopnosti respektujete. Sdělte jim, že vaším zájmem je pokračovat v prospěšné týmové spolupráci a získat si jejich respekt v nové manažerské roli. Potom jasně vysvětlete své priority a očekávání, což je důležité pro jakéhokoli manažera. Skromnost společně s vůdcovstvím přispívají k dobrému začátku. Nakonec si udělejte čas na osobní setkání s každým nově podřízeným, při kterém se ho požádáte o jakékoli návrhy a odpovíte na jakékoli otázky. Soustřeďte se na to, co je ukryto „mezi řádky“.
-ba-
Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal