Instant Messaging v práci - ano či ne?

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Instant Messaging (bezprostřední komunikace pomocí zpráv rozesílaných komunikačními programy) je moderní technologie, která si získává stále více příznivců díky své rychlosti, neformálnosti a jednoduché obsluze. Využívá se jí také na pracovištích, což je chváleno i odsuzováno. Některé firmy považují Instant Messaging za dar, který jim přináší vyšší produktivitu, jiné mu naopak přičítají ztrátu produktivity, odrazování zaměstnanců od práce a nutnost vývoje firemní politiky pro využívání této služby.

Z nedávných studií vyplývá, že Instant Messaging využívá v práci celá třetina Američanů. Zůstává tak v kontaktu s rodinou a přáteli, ale i kolegy z firmy a mluví jen o výhodách neustálé možnosti vzájemné komunikace. Některé firmy se rozhodly limitovat počet zpráv zasílaných zaměstnanci, jiné Instant Messaging zcela zakázaly. Velký počet firem v něm však vidí výhodu. Určité výhody zde spatřují i psychologové, kteří hovoří o nižší psychologické ceně mezilidské komunikace.

Někteří zaměstnanci otevřeně přiznávají, že služba Instant Messaging pomohla zlepšit jejich vzájemné vztahy s kolegy ze zaměstnání. Poslat e-mail by jim trvalo například 10 minut, díky Instant Messaging však mohou pracovní problémy řešit okamžitě a s kolegy o nich diskutovat v reálném čase. Firmy však i takových případech mnohdy považují využívání této služby za protest zaměstnanců proti zákazu rozesílání osobních e-mailů. Pravda je taková, že Instant Messaging může firmám pomoci, ale nemusí. Záleží na konkrétním přístupu a konkrétních lidech.

**Datum vydání:** III/2003
Zdroj: HR-next - portál pro odborníky na lidské zdroje
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR-next

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace