Interní komunikace začíná nasloucháním

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Relevantnost, srozumitelnost a respekt. To jsou podle odborného serveru hrcommunication.com tři základní předpoklady úspěšného předání určitého sdělení. Platí to i pro přípravu plánu interní komunikace, kdy byste se měli držet následujících kroků:

Dobře poslouchejte

Naslouchat je třeba, než začnete komunikovat se zaměstnanci, ale také v rámci komunikace s nimi a skončení komunikace s nimi. Důkladné naslouchání vám zajistí dvě věci – důležité nové informace a respekt posluchačů. Je však třeba, abyste se podle toho, co slyšíte, také chovali.

Komunikujte jasně

Říkejte zaměstnancům jasně, co od nich očekáváte. Nepoužívejte dlouhé a složité věty ani nesrozumitelné výrazy. Čím jednodušší vaše sdělení bude, tím lépe.

Nezatajujte špatné zprávy

Pouze byste tím přišli o důvěru a přispěli k šíření fám. Ztracená důvěra zaměstnanců se získává zpět jen velmi těžko.

Komunikujte včas

Pokud se zaměstnanci dočtou o firemních novinkách dříve v novinách nebo na internetu, než jim cokoli řeknete vy, je to špatně.

Poskytujte relevantní informace

Vycházejte z toho, o čem víte, že vaše lidi zajímá. Pokud nevíte, co to je, vraťte se k bodu číslo 1.

Vyprávějte příběhy

Lidé se nejlépe ztotožní se zkušenostmi jiných lidí. Je to rozhodně lepší než psát reklamní články o firmě.

Uvědomte si, že komunikace je proces

Při přípravě komunikačního plánu myslete na to, aby zaměstnanci měli v každé fázi přístup k relevantním informacím a vy jste byli připraveni reagovat na jejich podněty.

-kk-

Zdroj: HR Communication - americký server věnovaný HR a interní komunikaci
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Communication

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace