Jak dobře začít v nové firmě

Přecházíte do jiné firmy? Následující tipy vám pomohou zajistit dobrý start v prvních třech kritických měsících.

- Sejděte se s novými kolegy ještě, než začnete. Jen málo lidí něco takového udělá a ti, kteří ano, udělají velmi příznivý dojem. Navíc můžete zjistit, jak to v některých oblastech ve firmě opravdu chodí.

- Skromnost. I když jste talentovaní nebo zkušení, je vždy dobré začít zvolna. Nehovořte víc, než nasloucháte, i když to může být obtížné, když jste u předchozího zaměstnavatele byli za odborníka.

- Pozor na jazyk. Zkuste zůstat pozitivní, když budete vyzváni, abyste sdělili nějaké informace o předchozím zaměstnavateli.

- Snažte se vystoupit z řady. Je těžké předčít v počátcích očekávání, ale i díky maličkostem můžete zazářit. Například zvedněte ruku, když bude nadřízený žádat, zda by někdo v týmu neudělal něco navíc, nebo dokončete zadanou práci den dva před termínem. Zkuste se ale držet a odolat emoční zranitelnosti prvních 3 měsíců, kdy mají lidé tendenci skákat příliš vysoko.

- Vyžadujte zpětnou vazbu. První měsíc chtějte vědět, jak si vedete zhruba každý týden. Později periodu prodlužujte, jinak vzbudíte dojem, že nemáte jistotu.

- Budujte svou síť kontaktů. Poznávejte a zůstávejte ve styku s profesionály v podpůrných rolích v celé firmě. Najděte člověka, jehož práci byste chtěli během tří pěti let dělat

- Plánujte, co potom. Jak se přiblížíte třem měsícům v nové pozici, začněte si zadávat pracovní cíle pro dlouhodobější období a popovídejte si o nich i se svým nadřízeným.

-av-

Zdroj: The Wall Street Journal Online - server prestižního amerického ekonomického deníku
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Wall Street Journal Online