Jak se postavit k trapným situacím na pracovišti?

Každý jistě zažil v práci nepříjemné momenty, kdy jste řekli něco, čeho jste v zápětí litovali. Pokud se ale faux pas zvládne vyrovnaně a důvtipně, nemusí znamenat katastrofu. I když se jedná o bolestivou zkušenost, z toho, jak k takovým situacím přistupujete, se můžete hodně naučit.  

Zde je několik častých situací: 

- Máte prezentaci a všimnete si do očí bijící hrubé chyby na slajdu. Přímost je na tomto místě nejlepší. Nerozmazávejte svou chybu, jen ji opravte a jděte dál.  

- Při jednání vám kručí v břiše tak nahlas, že to každý slyší. Nic neulehčí takové situace lépe než trocha humoru.

- Nedopatřením jste odeslali e-mail s citlivým obsahem někomu na pracovišti. Bez ohledu na to, co zavinilo tuto chybu, byste se měli okamžitě přiznat a omluvit.

- Váš nadřízený vyslechl váš nelichotivý rozhovor o své osobě. Musíte se za své chování postavit a omluvit se, že se tento váš názor dozvěděl tímto způsobem. Taková situace ale může být pobídkou k nutnosti probrat případné potíže, které s danou osobou máte.

- Skončili jste telefonické jednání a probírali některé věci bez třetí strany a zjistíte, že je tato osoba stále ve spojení. Stůjte za svými poznámkami, ale přetlumočte je znovu jemnějším způsobem. 

-av-

Zdroj: CareerBuilder - největší americký portál s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerBuilder