Jak si udržet přízeň přelétavé generace talentů

Generace Y, narozená v letech 1977 až 2002, přichází do pracovního procesu s novou představou o zaměstnaneckém poměru. Chce vědět, co jí bude nabídnuto a proč by pro tu či onu firmu měla pracovat. Pokud chcete přilákat ty nejlepší z této generace, zkuste využít následující praktiky:

- Rozvíjení vztahu. Přestože technologie nábor usnadnila, je důležité nezapomenout, že jednáte s lidskými bytostmi. Přílišné spoléhání na automatizaci může být pro uchazeče znamením, že nebudou patřičně doceněni. Jmenovaná generace očekává kontakt, respekt a rychlou odezvu. Ti nejtalentovanější budou mít vždy více možností výběru.

- Zaměstnavatelský branding. Image zaměstnavatele je kritický prvek pro podporu náboru. Ti nejlepší se chtějí pojit s těmi nejlepšími jmény. Také by měli rádi jasno v tom, co bude jejich práce obnášet. Kvalitní zaměstnanecká propagace by měla demonstrovat vaše zaměstnanecké hodnoty a podat uchazečům příležitost, aby si sami zvolili na základě vědomí, že jejich vlastnosti, vzdělání a zkušenosti sedí potřebám vaší firmy.

- První interakce dělá divy. Poskytněte uchazečům maximálně pozitivní zkušenost během interakce s vámi. Kvalitní internetové stránky, jednoduchý mechanismus přihlášení, pohotovost.

- Nabídka. Měla by být konkurenční a atraktivní. S touto skupinou není řeč pouze o dostatečné finanční kompenzaci. Cení si možnost zachování rovnováhy práce a osobního života. Mohou být ale natolik sebejistí, že mohou očekávat sdílení zisku.

- Pomozte jim splynout s firmou. Pro zajištění angažovanosti a snížení fluktuace je sžití s firmou během prvního roku kritické. Zajistěte program za rámec orientačního, který bude nabízet školení, nabízet konsistentní komunikaci a příležitost vyjádřit se k tomu, co může být vylepšeno.

- Mentoring. By měl navazovat na předchozí bod a nabízet poradenské služby. Noví zaměstnanci by měli být spárováni s někým, kdo má výslovný zájem na jejich úspěchu. Spárování uchazečů z různých generací je vhodné pro přemostění mezer a podporu porozumění na pracovišti.

- Zpětná vazba. Roční revize již nebude stačit. Tato generace očekává poskytnutí zpětné vazby a zhodnocení častěji.

- Flexibilita. Tato generace přináší nový přístup k práci a vyhovuje jim, když mohou nést zodpovědnost za výsledky.

- Kariéra. Možnost pohybu směrem vzhůru je pro jmenovanou skupinu charakteristickým motivátorem. Nejen, že chtějí vědět, co se očekává při jejich současné kapacitě, důležitější je pro ně znát, co mají udělat proto, aby mohli postoupit dál. Jsou ochotni kvůli postupu měnit zaměstnavatele. Ten, který jim dokáže nabídnout promptní postup má výhodu a možnost udržet si tyto talenty.

Firma, která si citlivým přístupem k potřebám této skupinu získá jejich náklonnost, bude mít konkurenční místo na trhu.

-av-
Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net