Jsou vaši zaměstnanci spokojení? Zeptejte se!

V dnešním světě tvrdého konkurenčního boje, v němž se firmy snaží o maximální produktivitu, pracují zaměstnanci často pod přílišným tlakem, což vede k poklesu jejich morálky a vyšší fluktuaci. Existuje celá řada důvodů způsobujících nespokojenost zaměstnanců. Zaměstnavatelé proto chybují, když spojují nespokojenost zaměstnanců pouze s otázkou peněz nebo pracovní doby. Důležitou roli hraje totiž i nedostatečné školení zaměstnanců, odtažitost managementu, zastaralé pracovní metody nebo chybějící nástroje a vybavení.


Zásadní roli v udržování spokojenosti zaměstnanců hraje komunikace. Ideální by byla pravidelná osobní setkání zaměstnanců se zaměstnavateli, ta však zůstávají doménou pouze malých firem. Schůze zástupců managementu a zaměstnanců jsou dobrým teoretickým konceptem, v praxi se však stávají spíše fóry extrovertních zaměstnanců, kteří nehovoří o problémech ostatních, ale sebe samých. I schránky na připomínky zaměstnanců fungují spíše na teoretické bázi.


Pokud se tedy firmy chtějí pravidelně dozvídat o problémech zaměstnanců, měly by zavést průzkumy zaměstnanecké spokojenosti. S dnešní možností využití internetu představují on-line průzkumy proaktivní a nenákladné řešení. Mohou posloužit k rychlému získání odpovědí na problematické oblasti práce a zároveň i jako nástroj učení a předávání důležitých informací o chodu firmy. Důležité a stejně efektivní je zavést obdobným způsobem i průzkumy mezi zaměstnanci, kteří opouštějí firmu.

-kk-

Zdroj: WebProNews - americký portál pro webové profesionály
Zobrazit přehled článků ze zdroje WebProNews