Kdo říká, že zaměstnanci nechtějí špatné zprávy?

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Zaměstnavatelé, kteří v současné době neudržují otevřenou komunikaci riskují ztrátu produktivity práce i svých nejlepších zaměstnanců. Ukázal to alespoň nedávný výzkum americké personálně-konzultační společnosti Lynn Taylor Consulting, který oslovil tisícovku respondentů.

Podle tohoto výzkumu stráví průměrný americký zaměstnanec 2,8 hodiny denně obavami o jistotu své práce. Zavřené dveře nadřízených vyvolávají strach z propuštění u 76 % zaměstnanců. Majitelka firmy Lynn Taylorová vysvětluje, že problém je právě v nedostatku komunikace. Čím méně nadřízení se zaměstnanci komunikují, tím více se zaměstnanci bojí a namísto práce sledují neverbální signály svého okolí.

Robin Throckmortonová z další personálně-konzultační společnosti HR Inc. dodává, že se šéfové často mylně obávají toho, že zaměstnanci nechtějí slyšet špatné zprávy. V obtížných dobách naopak doporučuje otevřenou komunikaci. Zaměstnanci se pak nebudou muset obávat toho, co nevědí. Čím více je zapojíte, tím větší pocit kontroly nad svými osudy získají. „Nikdy jsem nezažila společnost, která by byla obviňována z přílišné komunikace," říká.

Odborníci předpokládají, že až se ekonomická situace zlepší, budou mít firmy, které přistupují ke svým zaměstnancům jako k nahraditelným, problémy s udržením klíčových hráčů a náborem nových.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace