Když humor, tak s rozmyslem

Humor má na pracovištích své místo. Dokáže uvolňovat napětí, pomáhá vidět věci z jiné perspektivy, usnadňuje komunikaci. Může také podpořit kreativitu nebo přispět k překonání chyb – zasmát se a jít dál. Na druhou stranu však může být i nebezpečný, pokud jej nebudeme používat s rozmyslem. Co je třeba mít na paměti?

- Humor používejte uváženě. Na nikoho neútočte ani nepřekračujte zákonné meze.

- Znejte své lidi. Někteří lidé humor vítají, jiní nikoli. Vždy uvažujte, s kým mluvíte, abyste jej neurazili.

- Uvědomte si, kdy zachovat vážnost. I když má humor na pracovišti své místo, nenechte si jím poškodit svou důvěryhodnost.

- Nevnucujte se. Ne každý může být vtipný. Nevnucujte proto svůj humor ostatním, kteří jej nesdílejí.

- Nedělejte z toho svůj program. Nesnažte se z humoru udělat kancelářský program. Nemusíte jej formálně definovat.

- Pochopte, že humor nemůže nahradit otevřenou komunikaci. Platí to zejména v obchodních záležitostech.

-kk-

Zdroj: HR Tools - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Tools