Když kolega telefonuje a nezná bratra

Tak jako každá jiná činnost na pracovišti, má i telefonování z osobního mobilního telefonu svá pravidla. Zaměstnanci, kteří se při telefonování neumějí správně chovat přinejmenším obtěžují své kolegy a ostatní osoby nucené jejich projevu přihlížet. Článek nabízí několik rad, jak pomoci takovým zaměstnancům, aby si uvědomili svůj problém a osvojili si důležité zásady etikety při telefonování.

- Nebuďte nervózní. Ať už jste jakkoli rozzlobení nebo frustrovaní, neztrácejte nervy. Zaměstnanci s mobilním telefonem budou váš křik stejně ignorovat a jejich chování se nezmění.
- Používejte silná, ale zdvořilá slova. Své rozhořčení projevujte nahlas, zůstaňte však slušní a vsaďte raději na slova typu **prosím**. Notorické telefonisty můžete přimět k ohleduplnějšímu chování například prosbou: „Mohl byste si prosím vypnout hlasité vyzvánění?“
- Nevzdávejte svůj boj. Pokud se vám nedaří upozornit kolegu na nevhodné používání mobilního telefonu, nevzdávejte to. U slušného upozorňování je větší pravděpodobnost, že se jím začne řídit.
- Propagujte etiketu telefonování z mobilního telefonu. Při telefonování dejte například kolegovi do ruky kartičku s etickými pravidly.

-kk-
Zdroj: BLR.com - americký portál věnovaný rozvoji lidských zdrojů, bezpečnosti práce a odměňování
Zobrazit přehled článků ze zdroje BLR.com