Když vás nadřízený mimo pracoviště ignoruje

Situace: „Viděla jsem se se svým nadřízeným mimo kancelář a když jsem jej pozdravila, ignoroval mě. Hovořil s vedoucím jiného oddělení. V kanceláři jsem se zeptala, zda mě viděl. Řekl, že ano, ale odmítl o tom více debatovat. Jak si vyložit takovou situaci?“

Ignorování je nejrychlejší způsob, jak dát najevo, že chcete, aby se někdo vzdálil. To, co ale trápí většinu postižených zaměstnanců je „proč“, tvrdí psycholog B. Wilson.

Nadřízený vás může ignorovat z několika důvodů. Může to být člověk „staré školy“, který je toho názoru, že podřízení nemají mluvit, pokud nejsou tázáni. Možná se snaží něco skrýt, třeba diskutoval o své nové práci. Možná si nepřál, aby s vámi byl spojován kvůli vašemu aktuálnímu zjevu nebo rozpoložení.

Další důvod může být spojený s vaším pracovním výkonem. Pokud je takové vysvětlení možné, zkuste se na to zeptat za zavřenými dveřmi. Může to signalizovat, že vaše vyhlídky u firmy nejsou růžové. Šéfové obvykle neignorují zaměstnance, kteří jsou perspektivní a oblíbení.

Než zjistíte příčinu, měli byste zamezit tomu, aby váš pocit ublížení neovlivnil kvalitu vaší práce. Možná si časem uvědomíte, že pracujete pro někoho, kdo se k vám, alespoň příležitostně, bude chovat, jako byste byli neviditelní. A to svým způsobem není váš problém.

-av-
Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal