Když zaměstnanci nestíhají...

Nadřízení, především v menších podnicích, si často stěžují, že jejich zaměstnanci nedokážou odevzdat svou práci v termínu a že si neumí lépe naplánovat svůj čas. Existuje nějaký způsob, jak si s touto situací poradit? Manažeři by si měli v takovém případě především uvědomit dvě věci: že ne každé zaváhání zaměstnance je výsledkem jeho špatné výkonnosti a že ne vždy je původcem těchto problémů zaměstnanec – velmi záleží na tom, jak ve firmě funguje systém řízení.

Manažeři jsou jedním z aspektů, které pomáhají utvářet pracovní prostředí zaměstnanců. Sami jsou pochopitelně součástí takového prostředí. Neměli by tedy vše svádět na zaměstnance, ale spíše se pokusit stanovit jim jasné hranice. Jestliže lidé vidí, že za úspěšné zvládnutí práce v termínu bude následovat odměna, jistě svou snahu příště zopakují. Na druhou stranu však musí vědět, že zde existují sankce, když se práce včas nestihne.

Velmi záleží samozřejmě na tom, jestli se jedná o velké nebo malé projekty, individuální či skupinové záležitosti. Vedoucí by si měl naplánovat, jakým způsobem bude sledovat pokroky zaměstnanců – zda jednou týdně či častěji – a jak bude výsledky vyhodnocovat. Poměrně dobře se osvědčily grafy, ze kterých je patrné, kolik procent celkového projektu je již hotových.
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com