Klíčem k úspěchu v práci jsou interpersonální dovednosti

Akademické znalosti jsou pro získání dobrého místa pochopitelně velmi důležité, nejsou však nejdůležitější. Zaměstnavatelé si podle průzkumů mnohem více cení sociálních a komunikačních schopností. V tomto směru vykazují výrazné nedostatky zejména mladí odborníci na informační technologie.

V přijímacích pohovorech se většinou náboroví pracovníci soustředí na to, jakým způsobem se potenciální zaměstnanec projevuje, zda není příliš nervózní, zda projevuje nadšení pro práci a je-li ochotný se učit novým věcem. Důležitá je přizpůsobivost, nezávislost, snaha řešit problémy a rychle se rozhodovat.

V současném prostředí je také nezbytná orientace na zákazníka a schopnost odhadnout jeho potřeby. Bohužel většina vysokých škol nejen u nás, ale i v Evropě zatím tyto schopnosti spíše podceňuje, proto začaly mnohé společnosti nabízet svým zaměstnancům firemní školení, která by jim měla pomoci osvojit si nebo zlepšit své interpersonální dovednosti.

**Datum vydání:** I/2002
Zdroj: Job Universe - server obsahující strategické tipy pro personalisty i uchazeče o zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Job Universe