Na vině jsou vždy ti druzí - 10 nejhorších chyb vedoucích pracovníků

Článek je shrnutím jedné z anket prováděných mezi zaměstnanci. Shrnuje 10 nejhorších chyb, které pracovníky demotivují a mohou vést i k podání výpovědi. Nikdo neočekává dokonalého nadřízeného a drobné chyby a nedostatky jsou akceptovány. Ale i když zaměstnanci nemají velká očekávání, dokáží je jejich nadřízení velmi efektivně frustrovat a znechutit. Angažovaní zaměstnanci potřebují především volnost na pracovišti, aby své práci dávali opravdu vše. Mnoho šéfů trpí představou, že pouze oni sami jsou schopni rozhodovat. Pro motivaci zaměstnanců je předpokladem, aby mohli samostatně rozhodovat a jednat. Zaměstnanci chtějí vědět, na čem jsou. Nevypočitatelný šéf představuje problém. Lidé chtějí jasná pravidla a ne nadřízeného, který každý den rozhoduje podle jiných kritérií.

Kdo vyžaduje rozhodné jednání a přesnou práci, ten by si měl dát sám záležet, aby se choval tak, jak požaduje po ostatních. Vlastní příklad je rozhodující, čím pomalejší a nejistější vedoucí, tím neproduktivnější zaměstnanci. Bude-li nadřízený měnit cíle a priority ze dne na den, pak i pracovníci budou jednat zcela chaoticky - nemají před sebou žádné cíle, které mohou sledovat. Netradiční myšlenky, nekonvenční řešení a představy patří k receptu na úspěch každé dobré firmy. Mnoha vedoucím chybí schopnost zprostředkovat cestu rozdílným názorům a řídit diskuse a konflikty. V každém větším podniku působí kontrolní mechanismy na všech úrovních a jsou nezbytné. Máme-li ale pracovat v konstruktivní atmosféře, je potřeba věřit ve výkon každého jednotlivce. Pokud se někdo bude cítit pod neustálou kontrolou, bude den ode dne nejistější.

Pokud vedoucí před zaměstnanci zatajuje informace, nesmí se divit, že to jeho tým přestane bavit. Motivovaní a angažovaní zaměstnanci chtějí vědět, co se v podniku děje, a chtějí tyto informace chtějí slyšet od svého šéfa, ne v domněnkách svých kolegů. Být šéfem neznamená mít vždy pravdu. Zaměstnanci chtějí být užiteční a k tomu patří i zpochybňování stávajících struktur a názorů. Vedoucí, který své zaměstnance nepustí ke slovu, dusí jejich výkonnost – tajemstvím úspěchu je dialog. Pocit sounáležitosti je pro úspěch firmy jedním z rozhodujících faktorů. Vedoucí by se proto neměl stavět do popředí na úkor týmu. Každý pracuje efektivněji, usiluje-li o společné cíle.
Zdroj: JobPilot.cz - české stránky serveru JobPilot s nabídkami práce
Zobrazit přehled článků ze zdroje JobPilot.cz