Nábor vedoucích pracovníků: jak se nenechat napálit

Mnoho nově založených firem doufá, že nábor zkušeného vedoucího pracovníka jim zvýší prestiž, dodá na důvěryhodnosti a posílí jejich stabilitu. Příklad společnosti Pinpoint Networks, o kterém se autor v článku zmiňuje, je však varující.

Zakladatelé firmy **Pinpoint Networks** pověřili hledáním vhodného ředitele náborovou firmu z Clevelandu, která měla v tomto směru již jisté zkušenosti. Kandidát, kterého jim doporučila, vypadal velmi slibně, a proto jej přijali. Ve svém životopisu uváděl dlouholeté manažerské zkušenosti a úspěchy, nakonec se však ukázalo, že všechny informace, které uvedl, byly falešné.

Tato aféra dost otřásla stabilitou firmy, dokonce muselo dojít k propouštění. K celé situaci nemuselo dojít, kdyby si náborová agentura ověřila reference tohoto uchazeče a kdyby i firma **Pinpoint Networks** provedla všechny potřebné kontroly (tzv. due diligence). Některé průzkumy prokázaly, že až 39 % provedených kontrol odhalí závažné nesrovnalosti, týkající se minulosti uchazeče.
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek