Naslouchání přispívá k lepší interní komunikaci

Naslouchání je důležitou součástí komunikace. Ne vždy však druhým nasloucháme. Často se místo toho probíráme papíry, píšeme na počítači nebo přemýšlíme o něčem jiném. Umět naslouchat a naučit to i zaměstnance je ale zásadní pro zdravou interní komunikaci. Dokáže to navíc i vylepšit provoz firmy, vztahy mezi zaměstnanci apod.

Když se řekne naslouchat, neznamená to jen nastražit uši. Aktivní naslouchání vyžaduje celkovou koncentraci. Mějte otevřenou mysl a nezavírejte ji, když s něčím nesouhlasíte. Sledujte také člověka, který mluví, aby vám jeho neverbální reakce prozradily jeho nevyřčené pocity. Udržujte oční kontakt a občas přikyvujte, abyste dali najevo, že posloucháte. Nasloucháním pak získáte důležité informace, které vám mohou chybět ke správnému rozhodování.

- Nepřerušujte řečníka. Nepředstírejte, že víte, co vám chce říci.

- Soustřeďte se na to, co vám chce říci, nikoli na to, jak odpovíte.

- Nepřemýšlejte o ničem jiném.

- Klaďte otázky, jimiž dáte najevo svůj zájem vyjasnit si řečené.

- Buďte slušní a zdvořilí, i když nesouhlasíte. Reagujte až poté, co domluví. Všímejte si také reakce druhé strany na vaši odpověď.

-kk-

Zdroj: BLR.com - americký portál věnovaný rozvoji lidských zdrojů, bezpečnosti práce a odměňování
Zobrazit přehled článků ze zdroje BLR.com