Naučte se umění prvního dojmu

Teze o prvním dojmu je možná otřepaná, ale pravdivá. A platí i při vyjednávání s obchodním partnerem. Článek radí využít první dojem ve svůj prospěch.

Zvolte si svou image a příliš často ji neměňte. Při komunikaci se chovejte umírněně. Hlasitý ani zakřiknutý projev nepůsobí dobře. Při formulaci svých požadavků byste neměli působit nejistě. Naopak dobře nepůsobí ani přehnané sebevědomí. Slušnost a dobré společenské vychování snad není třeba připomínat.

Při prvním setkání zapomeňte na osobní problémy a komunikujte „ v pohodě“. Jelikož vás okolí vnímá jako celek, kromě slovního a mimoslovního projevu na něj působí i celková úprava vlasů, nehtů, oblečení, doplňků či vůně.

S tím, jak při prvním setkání úspěšně zapůsobit, může pomoci řada agentur, které se na tuto problematiku zaměřují. Ty by své klienty měly připravit jak obecně na jednání, tak například na vstup do zaměstnání. Naučí správnému vyjednávání, pomohou s vhodným výběrem oblečení, doplňků nebo účesu.

-hp-
Zdroj: MF DNES - český deník Mladá Fronta DNES
Zobrazit přehled článků ze zdroje MF DNES