Nebát se a nezakazovat blogy

Čím více budete přemýšlet o hrozbě zaměstnanců, kteří si vedou své internetové deníčky (blogy), tím by vám to mělo být jasnější. Jediný dlouhodobý nástroj, který firma může použít, aby dostala blogovací aktivity svých zaměstnanců pod kontrolu je budování firemní kultury a komunikace – aby zaměstnanci chápali, proč firma dělá to, co dělá, kam s tím chce dojít a proč.

Firmy se nejčastěji snaží zabránit tomu, aby se o nich zaměstnanci zmiňovali ve svých blozích negativně tím, že zavádějí směrnice, v nichž jim to zakazují. Skutečnost je ale taková, že zaměstnanci potřebují důvěru a ne kontrolu. Každá zdravá firma musí mít jasnou obchodní strategii, jejíž součástí je i externí komunikace včetně zaměstnaneckých blogů – a podporovat ji. Měla by si vážit názorů svých zaměstnanců, nikoli se jich bát a cenzurovat je.

Firmy by měly zaměstnance propojit se svými strategiemi tak, aby firemními hodnotami žili – ne však protože to firma chce, ale protože dokáží danou strategii přijmout a chtějí to oni sami. Budování firemní kultury a interní komunikace není nic nového. Firmy se o to snaží již tradičně a zaměstnanecké blogy jsou jenom dalším důvodem, proč to dělat dobře. Možná to budou teprve zaměstnanci se svými blogy, díky nimž pochopí všechny firmy, že právě interní komunikace je klíčem k tomu, jak budou vypadat před zbytkem světa.

-kk-
Zdroj: WebProNews - americký portál pro webové profesionály
Zobrazit přehled článků ze zdroje WebProNews