Několik tipů pro úspěšné jednání

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Již Mick Jagger to vyjádřil ve své písni „You can't always get what you want.“ Nemůžeme mít vše, co chceme. Pokud se o to ale pokusíme, může se mám to příležitostně poštěstit. Ať už jednáme s podniky či zákazníky, šéfy nebo dodavateli, rodiči nebo dětmi apod., měli bychom vědět, že efektivní jednání tvoří čtyři základní principy:

- oddělení lidí od problémů,
- soustředění se na zájmy, nikoli pozice,
- navrhování možností pro uspokojení obou stran,
- kladení důrazu na objektivní kritéria.

Základní problém při jednání spočívá v přístupu, který neusiluje o nalezení společné cesty, ale zranění protivníka. Každá strana chce vyhrát a ta druhá, ať se už s prohrou nějak vypořádá sama. Doby takovýchto jednání jsou ale již u konce. Dnešní jednání je třeba vést u duchu toho „jak“ postupovat, nikoli „co“ dělat. Konkrétně je jedná o tři základní kroky: výkonné (odmítají-li klienti schůzky a ignorují telefonáty), procesní (není třeba čekat na odpověď klienta) a kroky uznání (udržení komunikace a vyjádření respektu). Úspěšné jednání dále vyžaduje kreativitu ve vytváření vizí a sebedůvěru.
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace