Neodrazují vaši zaměstnanci nové kolegy?

Pokud se kvalitní zaměstnanec rozhodne odejít z firmy již po několika měsících, může to mít řadu příčin. Jedním z nejhorších důvodů je však to, když jej kolegové nepřijmou mezi sebe a nadřízený si toho ani nevšimne. Nejčastěji se to stává, když jsou kolegové na pracovišti rozděleni do uzavřených skupinek, které společně obědvají a společně chodí na firemní i soukromé akce.

Manažer nemůže kontrolovat, jak spolu jeho podřízení jednají na soukromé úrovni, může však vytyčit obecná pravidla zapojování nových zaměstnanců. Podle serveru easysmallbusinesshr.com to znamená ujistit se, že:

  • Všichni vaši zaměstnanci rozumějí tomu, že odpovídají za to, aby se nováčci cítili vítaní a zapojovaní do pracovních činností.

  • Jmenujete konkrétního zaměstnance, který stráví s nováčkem jeho první den v práci, ukáže mu firmu a seznámí jej s klíčovými kolegy.

  • Pravidelně komunikujete s nováčky, abyste viděli, jak se mají a zjistili, zda nemají nezodpovězené otázky.

-kk-

Zdroj: Easy Small Business HR.com - manažerské rady pro podnikatele a malé firmy
Zobrazit přehled článků ze zdroje Easy Small Business HR.com