Neopěvovaní hrdinové

V každé firmě a jejím okolí se najdou lidé, kterým se nikdy nedostane patřičného uznání. K celkově úspěšnému chodu firmy přispívají zdánlivě malými činy a zpravidla jsou tak skromní, že si jich ostatní nevšimnou. Tito lidé jsou neopěvovanými hrdiny dnešního obchodního světa, kteří sami nemají vliv, kolektivně však poskytují svým firmám neocenitelné služby.

Mezi opomíjené hrdiny mohou v tomto smyslu patřit pravidelní kurýři, počínaje balíčky s poštou a konče krabicemi s pizzou. Další v řadě by mohly být sekretářky nebo asistentky, kterým ve firmách nic neunikne, a všichni zaměstnanci pracující o víkendech, aniž by to kolegové vůbec věděli. V malé firmě může takovým hrdinou být spojovatelka nebo recepční, s níž přijdou zákazníci do styku jako první. Ve velkých firmách pak například školitelé pracující na rozvoji manažerů. Nehledě na velikost firmy pak najdeme takové osoby i v oddělení informačních technologií, prodeje, účetnictví nebo lidských zdrojů.

Důležité je uvědomit si, že tito zdánlivě nepodstatní lidé si zaslouží od firmy víc, než je jim běžně přiznáváno. Ať už zvolíte povýšení, nějaký bonus, poklepání po zádech nebo jednoduše poděkujete, měli by cítit, že jejich přínos firmě je podstatný a firma si ho také váží.

-kk-

**Datum vydání:** II/2005
Zdroj: darwinmag.com - Magazín věnovaný informačním technologiím a managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje darwinmag.com