Pár tipů pro hledání pracovního místa na internetu

Lepší znalost vyhledávání na internetu může zvýšit vaše šance nalézt pracovního místo. V průzkumu, který provedla v loňském roce Society for Human Resource Management, uvádělo 86 % oslovených profesionálů HR, že pro inzerci volných míst a jako zdroj uchazečů využívají právě internet.

Důležitým krokem při vyhledávání je jasná specifikace toho, co hledáte. Někteří zadají nevhodná slova a jsou zavaleni velkým množstvím informací a vzdávají hledání zbytečně brzy. Lepší definicí získáte méně výsledných odkazů, které by ale měly být blíže tomu, co hledáte.

V některé inzerci se neuvádí název firmy, pro kterou je pozice inzerovaná. Dá se zjistit překopírováním popisu firmy do vyhledávače, například Googlu. Pokud vás úvodní stránka nalezených odkazů nedovede na správnou stopu, nebude tímto způsobem možné informaci s největší pravděpodobností najít. Přihlaste se ale pouze, pokud jste si 100% jisti, že inzerát nepochází od vašeho současného zaměstnavatele nebo někoho, kde se již o místo ucházíte.

Než zareagujete na inzerát, zjistěte, zda neznáte někoho, kdo pro tuto firmu pracuje. Může poskytnout reference o vaší osobě nebo zajistit větší pozornost vaší přihlášce.

Řada zaměstnavatelů uvádí pro zaslání CV obecnou e-mailovou adresu, která neudává žádný bližší kontakt na osobu, která jej dostane. Je dobré systém přelstít a získat jméno vedoucího oddělení, kde se ucházíte o místo. Dosažení osobnějšího spojení může zvýšit vaše šance, protože dáte najevo mimořádný zájem a snahu. Takový kontakt lze najít na firemních stránkách. Dokonce se vybízí k tomu, aby uchazeč zavolal do firmy a patřičný kontakt získal. Pokud se to podaří, je ale vhodné neobcházet oddělení HR a poslat informace i na adresu uvedenou v inzerátu.

-av-
Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal