Pokud chcete pracovat z domova, dbejte na komunikaci

70 % zaměstnanců firmy Cisco Systems pravidelně pracuje z domova nejméně 20 % pracovní doby. Stejně tak 34 % pracovníků z Booz Allen Hamilton a 32 % z S.C. Johnsons and Sons. Tento druh práce se stává způsobem, ze kterého benefitují zaměstnanci i zaměstnavatelé.  

Vašich prvních 90 dní

- Kancelář. Je dobré mít vymezenou oblast, kam „budete chodit do práce“. Specifikace pracoviště také vymezí hranice – sdělíte tak členům rodiny, že když pracujete, neměli by vás bez závažných důvodů vyrušovat.

- Vysvětlete si vše do detailů. Sedněte si se zaměstnavatelem a osvětlete si podrobně logistiku – je důležité znát svá očekávání. Buďte realističtí ohledné své dostupnosti. Pokud nebudete vždy dostupní během standardní pracovní doby, určete nejlepší kontaktní dobu.

- Ať se o vás ví. Zajistěte udržení vztahů a zůstaňte v dosahu zajímavých projektů a povýšení. Důležitá je efektivní komunikace. Je dobré mít přehled o tom, kdy doručit informace do jednání, někomu zavolat nebo kdy poslat podrobný e-mail.

- Spolehlivost. Když začala například paní Donová pracovat z domova, snažila se odvést práci tak, aby si nikdo této změny nevšiml. Tvrdí, že ještě dnes jsou lidé, kteří nevědí, že pracuje tímto způsobem.  

- Přehodnocujte. Žádejte zpětnou vazbu od svého manažera. Zaměřte se hlavně na to, zda jsou dny, kdy pracujete optimální pro vás i váš tým a zda je váš manažer spokojený s vaším výkonem i komunikací.

- Konec pracovního dne. Nemusí být snadné se od práce odtrhnout, když víte, že jste fyzicky doma. Podle odborníků je důležité prostě odejít – vypnout počítač, přesměrovat hovory na hlasovou schránku, opustit své pracoviště a „dopravit se“ domů. Určete si konečnou hodinu svého pracovního dne a snažte se ji povětšinou dodržovat.  

-av-

Zdroj: The Wall Street Journal Online - server prestižního amerického ekonomického deníku
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Wall Street Journal Online