Pracovní atmosféra je klíčem k zákazníkům

S objevujícími se pozitivními signály o vývoji ekonomiky nastává doba, kdy je třeba začít opět uvažovat o růstu. Efektivní cesta k odlišení od konkurence vede skrz poskytování výjimečných zákaznických služeb. K tomu je však zapotřebí vytvářet také výjimečná pracoviště - atmosféru, v níž se zaměstnanci budou cítit respektovaní, hodnotní a uvidí možnosti profesionálního rozvoje.

- Buďte dostupní. Manažeři by měli být viditelní a dostupní svým lidem. Choďte na pracoviště a naslouchejte. Nejvyšší vedení by mělo představovat svou vizi firemní kultury tak, že půjde příkladem.

- Zapojte zaměstnance do vytváření kultury. Zajímejte se o jejich názory a podněty, scházejte se. Využívejte tyto myšlenky k neustálému zlepšování pracoviště.

- Rozvíjejte manažery, kteří dokáží ze zaměstnanců dostat to nejlepší. Dobrý vztah mezi zaměstnancem a jeho manažerem patří k základním předpokladům spokojenosti na pracovišti. Rozvíjejte proto manažery tak, aby dokázali motivovat týmy a vytvářet podnětné pracovní prostředí.

- Stavte na silných stránkách zaměstnanců. Zaměstnanci si lépe udrží motivaci a pracovní výkony, pokud jejich odpovědnosti budou vycházet z jejich přirozených silných stránek.

- Vytvářejte programy odměn. Uznání je velmi silným motivátorem. Ujistěte se proto, že dokážete uznat dobrou práci. Možná vás překvapí, že projevit uznání nemusí být nijak nákladné.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com